ANNONS
Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Man kan säga vad man vill om priserna men folk som inte svarar när man mailar eller hör av sig för att visa intresse. Ja, det är nog det mest störande!

Man kan säga vad man vill om priserna men folk som inte svarar när man mailar eller hör av sig för att visa intresse. Ja, det är nog det mest störande!

Jupp! Mejlade flera gånger på en annons, utan att pruta, men fick inget svar. Kvarglömd annons? Nejdå, den dök upp igen efter att den gamla försvann.

Jag tror inte att en fotograf hade köpt en begagnad Leica för 10 gånger mer än en ny. En samlare möjligen, men samlare är ju skvatt galna.

Ja som sagt, det finns samlare (Vi kan nog inte kalla dem fotografer) som köper en Leica ur en viss nummerserie för betydligt högre summor.

Fast nu har vi nog hamnat ur trådens ämne......

Sorry!

Lite tråkigt att han säljer, för egen del alltså. Jag kan verkligen inte förstå att han säljer efter endast 15 bilder, det måste vara en tragedi bakom som sagt. Någon kanske blir lycklig för sin nya kamera i alla fall.

För ett par månader sedan sålde "Sara", "Emma" och "Linda" massvis med underpris-satta Nikon-kameror. Alla dessa kännetecknades av att hämtning på plats inte gick att ordna, enbart förskottsbetalning och postfrakt godkändes. Nämnde man att man bodde i närheten och kunde hämta mot kontant betalning så fick man inga svar...

Naturligtvis KAN detta vara en riktig annons, och då gör någon ett klipp :) Men jag skulle ju inte rekommendera förskottsbetalning till bankkonto.

För ett par månader sedan sålde "Sara", "Emma" och "Linda" massvis med underpris-satta Nikon-kameror. Alla dessa kännetecknades av att hämtning på plats inte gick att ordna, enbart förskottsbetalning och postfrakt godkändes. Nämnde man att man bodde i närheten och kunde hämta mot kontant betalning så fick man inga svar...

Naturligtvis KAN detta vara en riktig annons, och då gör någon ett klipp :) Men jag skulle ju inte rekommendera förskottsbetalning till bankkonto.

Ahh, då är jag med :) Nä, förskottsbetalning på sådana summor utan någon som helst säkerhet är ju inte ett smart drag precis.

Om det nu är den där "Sara" så tycker jag att vi gemensamt ska anmäla samtliga annonser till Blockets klagocenter. Problemet med sådana där lurendrejare som "befinner sig" i olika län är att polisen inte lägger resurser på dem, eftersom de bara får in några få fall per län och inte ser hela riket.

Men, vi kan i alla fall se till att annonserna kommer bort från Blocket. Sedan kanske vi också kan få Blocket att blir lite mer observanta på vad för typ av annonser som de lägger ut - de granskar ju faktiskt alla annonser.

Pengar tjänar de i alla fall - Blocket och lurendrejarna alltså.

Om det nu är den där "Sara" så tycker jag att vi gemensamt ska anmäla samtliga annonser till Blockets klagocenter. Problemet med sådana där lurendrejare som "befinner sig" i olika län är att polisen inte lägger resurser på dem, eftersom de bara får in några få fall per län och inte ser hela riket.

Men, vi kan i alla fall se till att annonserna kommer bort från Blocket. Sedan kanske vi också kan få Blocket att blir lite mer observanta på vad för typ av annonser som de lägger ut - de granskar ju faktiskt alla annonser.

Pengar tjänar de i alla fall - Blocket och lurendrejarna alltså.

Skojare kommer alltid finnas.. Ge bara fan i att betala något i förväg så behöver man inte oroa sig. alt. använda tjänster som håller pengarna som 3:e part tills du godkänt varan. Kostar lite extra, men hellre det än att förlora alla pengarna.

Har själv blivit lurad 1 gång och gör enbart affärer mellan fyra ögon nu mer :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar