Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Eller hur tänker folket som annonserar på Fs, Köp/sälj.

För begagnade Canon PowerShot G12 begärs 3000 - 3500 sek.
Expert säljer nya för 3790 sek.
MediaMarkt tog den 22/12/2011 3295 sek.

Går det så går det!
 
blocket

men tycker nog att det går göra mer "klipp" på blocket än här på fotosidan ! fotosidans annonser har ett genomgående högt pris tycker jag !
 
men tycker nog att det går göra mer "klipp" på blocket än här på fotosidan ! fotosidans annonser har ett genomgående högt pris tycker jag !

Här köper du med en större säkerhet enligt mig. Du kanske väljer att köpa av någon som varit inloggad varje dag i 10 år och som fotosidan.se har mycket loggar på.
 
Men generellt ligger många på tok för högt i sittbegärda pris här på annonsmarknaden, och fular och raderar efter ett par dagar och lägger ut på nytt, hänvisar till Tradera etc
 
Ah. OK, liten miss av mig. :)

Med det föreslagna totalpriset som utgångspunkt så vill han alltså ha 14300:- för kameran.
Det är bättre, men ändå lite högt, tycker jag.
 
Köp en begagnad Nikon D700 för 19400:-

Ja, eller köp en helt ny på Japan Photo, lite billigare.

Personen ifråga kanske tänkte som min gamla gymnastiklärare (f d skånsk korpral) när han skulle byta in sin gamla VW 1600 TL på 60-talet.

DIALOG;

bilförsäljare: - Hur mycket hade du tänkt dig att få för din gamla bil när vi byter in den?
gymnlärare: - 17.000:-
bilförsäljare:- Nej, men det är ju 600:- mer än den kostar ny!
gymnläarer: - Ja, men nu är den ju inkörd!

//Lennart

Edit: Såg att premisserna ändrats men priset är ändå i överkant. Snart släpps nya Nikonkameror och det förvånar mig att priset ny ff ligger så pass högt. Borde ligga mer i paritet med 5DMkII såväl ny som begagnad. (c:a 16.000 ny o 10-11.000:- beg). De kostade ungefär lika mycket när de lanserades. Så jag håller med PMD.
 
Ett par tusen?? Han bör ju få det och lite till enbart för zoomen.

/K

Ja, zoomen är förstås värd en del.
Zoom + 50 + sb400 kostar idag nytt 9.600
En d70s kan man få för 700 på blocket.
Räknar man med portot så tjänar man ju några kronor i alla fall.

Det är ju ett dilemma detta. Jag gav 10000 för mitt d70-kit, men orkar inte ens sälja det.
Jag vill också basera priset på anskaffningsvärdet, men det är ju helt orimligt.

/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.