Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Inte för att jag förstår poängen med att hålla på och hänga ut en massa annonser, men apropå det tidigare så står numret på "Robbin". :)

Hela tråden har ju från sida 1 gått ut på att hänga ut annonser där säljaren är helt orimlig. Spelar ingen roll vad personerna i fråga heter eller har för kön.
 
Vill du då vänligen förklara det du inte förstod?

Det är ju snarare du som inte förstod att:

a) Jag tycker att hela grejen med att fokusera på dåligt prissatta annonser är tveksam. Poängen med det förstår jag inte eftersom det knappast kommer leda till att fenomenet upphör. Inte heller tror jag att de som eventuellt köper till överpris läser den här tråden. Tråden fyller i huvudsak en funktion för att odla ett hånleende hos de närmast sörjande. Det har alltså ingenting med att jag inte förstår vad tråden fokuserat på sedan första inlägget.

b) "Maria", om man ska tro telefonnumret, i själva verket heter "Robbin". Just det fenomenet diskuterades på förra sidan, men det verkade gå dig förbi trots att du själv länkade till annonsen.
 
Rent statiskt finns det fler hetrosexuella män och därför riktar sig en yrkesbedragare in sig på den största målgruppen. Det handlar om att få blåsa så många som möjlig.

.

Härav menar du alltså dra slutsatsen att heterosexulla män blir mer blåsta än bögar och lesbiska/heterosexuella kvinnor? Ger engelska utrrycket "blowjob" en ny dimension. :)
 
Det är ju snarare du som inte förstod att:

a) Jag tycker att hela grejen med att fokusera på dåligt prissatta annonser är tveksam. Poängen med det förstår jag inte eftersom det knappast kommer leda till att fenomenet upphör. Inte heller tror jag att de som eventuellt köper till överpris läser den här tråden. Tråden fyller i huvudsak en funktion för att odla ett hånleende hos de närmast sörjande. Det har alltså ingenting med att jag inte förstår vad tråden fokuserat på sedan första inlägget.

b) "Maria", om man ska tro telefonnumret, i själva verket heter "Robbin". Just det fenomenet diskuterades på förra sidan, men det verkade gå dig förbi trots att du själv länkade till annonsen.

Vad har namn och telefonnummer med nåt att göra? Vad är det jag inte har förstått? Det är människor som sitter hemma och sätter ut annonser som är helt galna, om jag tolkar ditt inlägg rätt så tycker du att hela den här tråden är onödig eftersom den i slutändan ändå inte fyller någon funktion för en eventuell icke insatt köpare, har jag förstått dig nu?
 
Vad har namn och telefonnummer med nåt att göra? Vad är det jag inte har förstått? Det är människor som sitter hemma och sätter ut annonser som är helt galna, om jag tolkar ditt inlägg rätt så tycker du att hela den här tråden är onödig eftersom den i slutändan ändå inte fyller någon funktion för en eventuell icke insatt köpare, har jag förstått dig nu?

Har du läst förra sidan i tråden? Om du gör det, eller gör det igen, kommer du att märka att du själv tagit upp kvinnor. Då får vi utgå från att du inte åker hem till alla och inspekterar vilket kön de har utan utgår från namnet. Flera kommentarer om detta med kön rörde sedan att män utger sig för att vara kvinnor. Annonsen du länkade till var ett bra exempel på detta, givet att telefonen verkligen står på den som använder den.

Svaret på den sista frågan är ja, med påpekandet att jag tror att hela drivkraften är en helt annat än ett försök att rädda folk från "dåliga" affärer.
 
Har du läst förra sidan i tråden? Om du gör det, eller gör det igen, kommer du att märka att du själv tagit upp kvinnor. Då får vi utgå från att du inte åker hem till alla och inspekterar vilket kön de har utan utgår från namnet. Flera kommentarer om detta med kön rörde sedan att män utger sig för att vara kvinnor. Annonsen du länkade till var ett bra exempel på detta, givet att telefonen verkligen står på den som använder den.

Svaret på den sista frågan är ja, med påpekandet att jag tror att hela drivkraften är en helt annat än ett försök att rädda folk från "dåliga" affärer.

Samtidigt skrev jag tydligt i flera inlägg efter mitt "dumma" påstående att jag inte generaliserade kvinnor som mindre kunnande inom prissättning och prisutveckling, så du kanske borde ha läst om förra sidan bättre själv. Du tar upp två helt onödiga frågor, 1. Det jag hade skrivit om kvinnor trots att jag har förklarat vad jag menade, och att flera andra har redan skrivit tydligt att det brukar/kan vara män som utger sig för att vara kvinnor...Så det var inget nytt. 2. Du säger att hela tråden är onödig och fyller ingen funktion, det vet varken du eller jag eftersom vi inte vet om denna tråd har fått nån köpare att avstå från en eventuell blåsning.
 
Samtidigt skrev jag tydligt i flera inlägg efter mitt "dumma" påstående att jag inte generaliserade kvinnor som mindre kunnande inom prissättning och prisutveckling, så du kanske borde ha läst om förra sidan bättre själv. Du tar upp två helt onödiga frågor, 1. Det jag hade skrivit om kvinnor trots att jag har förklarat vad jag menade, och att flera andra har redan skrivit tydligt att det brukar/kan vara män som utger sig för att vara kvinnor...Så det var inget nytt.

Nu börjar det här bli löjeväckande. Jag har överhuvudtaget inte kommenterat dina eventuella åsikter om kvinnors respektive mäns prissättningskompetens. Det verkar som om du inte kan eller vill se sammanhang mellan olika inlägg, utan bara stirrar blint på vad du själv har skrivit. Därmed är det nog också lönlöst med vidare förklaringar.

2. Du säger att hela tråden är onödig och fyller ingen funktion, det vet varken du eller jag eftersom vi inte vet om denna tråd har fått nån köpare att avstå från en eventuell blåsning.

Det är riktigt att det är svårt att bevisan frånvaron av viss verkan. Man brukar försöka göra tvärtom eftersom det är avsevärt mycket lättare.

Jag noterar vidare att du konsekvent inte kommenterar mitt påpekande om vad jag starkt misstänker är den huvudsakliga drivkraften. Tystnaden talar ganska tydligt om vad det egentligen handlar om. Det här är inte direkt första tråden av den här typen i världshistorien heller. Med jämna mellanrum blir det ofelbart hånskratt och förlöjligande.
 
Det är ju inte bara blocket.
EF 70-200 f/4L IS USM
begagnad från rajala i Finland:1049€ en annan rajala hade dock en med garanti till 04.12 för 999€
NY från cyberphoto: 1099€
NY från cameranu.nl: 944€

Skulle ni köpa en begagnad, som troligtvis är utan garanti, istället för en ny om ni skulle spara 500 kr?

Rajala kan även ha väldigt bra priser ibland. Nu har de elinchrom d-lite it 4 to go kittet för 599€ mot cybers 799€
 
Gissar på en nolla för mycket, men ändå dyrt..

Vad sägs om denna gamla antikvitet för endast 5500:-
http://www.blocket.se/varmland/Canon_EOS_300D_37597671.htm?ca=7&w=1

Har sett 550D hus gå numera för 3500:- på blocket så frågan är om priserna stiger med åldern på varan för att kompensera för nåt inbillat "samlarvärde" :)

Oj! Ja det måste verkligen vara samlarvärdet som spelar in här, Åtta år gammal kamera för mer än vad vissa i samma klass kostar ny!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.