themajk
Aktiv medlem
Detsamma gäller för dig, ett inlägg som innehåller "tummen ner" tecken" och lite punkter är inte särskilt intellektuellt!
Men "(tjejer) inte alls är insatta nåt" är ett intellektuellt högvattenmärke då eller?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Detsamma gäller för dig, ett inlägg som innehåller "tummen ner" tecken" och lite punkter är inte särskilt intellektuellt!
Men "(tjejer) inte alls är insatta nåt" är ett intellektuellt högvattenmärke då eller?
Jag har märkt att dom sjukaste överpriserna sätts oftast av tjejer/kvinnor. Undrar om det kan vara att det beror på att dom inte alls är insatta nåt...
Helt korrekt Lennart, precis så jag menar, inte att tjejer skulle vara mindre insatta än killar generellt, utan jag tror att det är mer tjejer/kvinnor som inte har lika mycket stenkoll som killar när det gäller prisutveckling på produkter. Jag menade inget annat. MvhNu ska vi inte dra detta i långbänk. Blir bara tråkigt och onödigt. Vad jag förstår så menar du antagligen att kvinnor/tjejer är överrepresenterade vad gäller högt satta pris p g a att de inte följer med så mycket i prisutvecklingen. Är detta korrekt uppfattat?
Vad baserar du det på? Hur många annonser med "överpris" har du sett där säljaren är en kvinna, och hur många har du sett där säljaren är en man?Jag har märkt att dom sjukaste överpriserna sätts oftast av tjejer/kvinnor.
Undrar om det kan vara att det beror på att dom inte alls är insatta nåt...
Optimistiskt pris för en Canon 10D?
http://www.blocket.se/vi/37533613.htm?ca=11
Jag säljer min Canon 10D, den har knappt använts och är i toppskick! Säljes inkl extra batterigrepp!!
4000 kr
Vad baserar du det på? Hur många annonser med "överpris" har du sett där säljaren är en kvinna, och hur många har du sett där säljaren är en man?
Det är lite förhastat att spekulera i orsaker innan vi har fastslagit om din teori är riktig.
Orkar egentligen inte diskutera det här, det ska inte bli en höna av en fjäder, av dom annonser jag har sett så har jag OFTAST sett att det är tjejer/kvinnor som har satt dom mest orimliga priserna, ibland högre än nypris! Betyder det här att jag är en mansgris? NEJ! Betyder det här att jag tror att tjejer än sämre fotografer än killar? NEJ! Betyder det här att jag tror att tjejer är sämre tekniskt än killar? NEJ! Oftast så är det så att en som sätter helt orimliga priser inte brukar vara insatt i prisutveckling, och av min personliga erfarenhet av annonser så har jag upplevt att det är tjejer/kvinnor som har satt dom mest "optimistiska" priserna. Kan vi släppa det här nu?!
Det vore ju bra om du kunde kvantifiera "oftast". Utan något slags underlag på hur många annonser det handlar om så blir ju din teori inte speciellt intressant.
Reflektionen stämmer, men ofta kallar sig blocket-bluffarna sig för Nina, Julia etc för att de tror att det verkar seriösare om det är en tjej (?). Ringer man svarar en mansröst som bryter på något. (hoppa nu inte på mig för att jag säger att de bryter, men de gör det oftast).
En sak man lätt kan konstatera är ju att det är fler män än kvinnor som bluffar genom att skriva dit ett kvinnonamn istället. ;O)
Känns som att mellandagarna redan är här =) http://www.blocket.se/kalmar/Canon_Eos_450_D_37566411.htm?ca=6&w=3
Beror på läggning o preferens. Varför skulle det ena könet vara attraktivare än det andra? Låt oss för Guds och vår egen skull lägga ned den här delen av debatten innan den hamnar i en könsdiskrimineringsfålla eller rasist/invandrardito.
Det enda vi med säkerhet kan fastställa är att det förekommer bluffmakare/bedragare på Blocket. Graden och omfattningen kan vi bara spekulera över liksom könstillhörighet/etnisk tillhörighet.
//Lennart