Helmetrock
Aktiv medlem
Funkar det bara för Nikon kameror?
För med min Eos 450D funkar det inte?
(ja vet att det här är Nikon delen, men endå)
Jag har läst att det inte ska göra det, men jag vet inte.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Funkar det bara för Nikon kameror?
För med min Eos 450D funkar det inte?
(ja vet att det här är Nikon delen, men endå)
Kameran har som sagt gått 25 000 exponeringar, den har två ytterst små repor på underkanten vid displayen och inget mer! Gummit är löst vid avtryckaren, men det är standard om jag fattat rätt? Utrustningen ser också helt oanvänd ut. Är det sannolikt med så många exponeringar?
Gott Simon!
Jag antar att du menar att kamerans räkneverk går till 10 000 exponeringar och börjar om på 0 sedan?
Menar du att Opanda visar 5800 bilder, medan din kamera skulle visa 17 000 (ett varv + 7000) bilder?
Du får gärna utveckla det där om att Opanda visar fel!
Jag hoppas faktiskt att det gör det, för annars var tidigare ägaren till mina grejer en mytoman, dock en sjukt pedantisk mytoman.
Kameran har som sagt gått 25 000 exponeringar, den har två ytterst små repor på underkanten vid displayen och inget mer! Gummit är löst vid avtryckaren, men det är standard om jag fattat rätt? Utrustningen ser också helt oanvänd ut. Är det sannolikt med så många exponeringar? Hur slitet brukar mönstret i gummit bli? Finns det något annat hyfsat säkert sätt att se hur mycket en kamera är använd?
Den har inte använts i studio eller yrkesmässigt elller liknande, och jag har tagit ca 2500 bilder själv på två månader.
Långt ner i listan du får, för mig var det 5:e raden nerifrån, hittar du Total Number of Shutter Releases for Camera = XXXX
hej har samma version av programmet, hittar inget där det står total number...Du har lite olika huvudrubriker. Den sista är MakerNote (Nikon). Rätt långt ner hittar du Total number of Shutter Releases for Camera.
Min version är Opanda Iexif 2.3
hej har samma version av programmet, hittar inget där det står total number...
mvh
Ja du förstår rätt jag vet med säkerhet att jag fotat drygt 17000 bilder, men enligt Opanda så har min kamera bara fotat 5830 bilder det är förövrigt en D80.
jag vad jag vet aldrig nollställt min kamera på nått sätt och köpt den helt ny.
Tja! jag hittar ingen flik där det står nikon någonstans? vart ska den vara?Eller om du kör mac så öppnar du bara upp bilden i Förhandsvisning och trycker Äpple-i (cmd-i) och kollar under fliken Nikon så står ShutterCount där.