Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur många pixlar krävs?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ytterligare ett bevis för att det är utbudet som styr våra "behov", inte tvärt om!

Per

Ytterligare ett bevis för att det är utbudet som styr våra "behov", inte tvärt om!

Per

Det är ibland rätt bra med utveckling...

Några citat

- "Aldrig någonsin kan en elektronisk räknemaskin ersätta Facits högkvalitativa mekaniska räknemaskiner." Utvecklingschef på Facit

- "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer."
IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943.

"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem." Ken Olsen, Digital, 1977.

Sen har vi olika behov på en kameras prestanda beroende på vad vi vill att den ska utföra, vissa behöver mer andra mindre.
Faktum är att en digital systemkamera t.o.m. har samma utseende som när det satt filmrullar i den, det har m.a.o. inte hänt mycket ännu på kamerafronten.
Det enda man är säker på är att det kommer förändringar, då när man står där om något år i väntan på nästa inser man snabbt - att det var inte bättre förr.

Så såg det ut när jag köpte min första bärbara dator 1990. Intel 486 och en hårddisk på 300MB, internminne fanns knappt, Pris 25 000 Kr.
Det värsta som fanns i byn och vem skulle någonsin behöva en värre...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto