iSolen.se
Guest
Jag menar det som jag citerade. Det finns en formel där som, enligt artikeln, är från ISO 12232:2006. Om du läser det jag citerade så ser du formeln. Kan du svara på frågan om wikipediaartikeln har fel eller hur du skulle göra transformationen av ISO 0 till den logaritmiska skalan? Det två skalorna som ISO uttrycks i enligt standarden om man får tro Wikipedia. Hittills har du inte kunnat svara på hur ISO 0 är definierar varför jag tror att du inte kommer att svara på frågan den här gången heller.
Om märkningsdelen: märkningen ISO 0 / 8 (vrid åttan 90 grader) skulle duga och då fungera precis som på ett objektiv om du absolut måste visa logdelen. Har du oändligheten på dina objektiv? Men varför inte bara skriva ISO 0 om du måste ange noll känslighet?
Du känner till frekvens? Frekvens har en nolla och man kan ändå räkna på och beskriva frekvenser i oktaver som ju är en logaritmisk skala för i första hand ljud, men även andra andra logaritmer, jag har använt 10-logaritmen.
Jag har svarat flera gånger att ISO är definierat enligt densamma artikeln vi läser, ekvationerna tillåter ISO 0.
Tittar vi på samma tabell? Dvs "Table 1. Comparison of various film speed scales". Den är inte del av standarden.