Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur länge ska man vänta?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm.. Alltså.. OM man verkligen vill ha kameran, ja då går det nog inte att vara kräsen med priset.. Där är ju tydligen en strykande åtgång på D70.. Alltså får man nog vara beredd på att ge lite mer än det allra billigaste priset man sett..istället för att gnälla.. ;)

/Jeppe - som gav 18500:- för sin 10D, men som fick den bland de allra första i Sverige.
 
Hmm, jag beställde från fotoabild.nu och dom trodde att jag skulle få min nu i veckan som kommer.

Dom hade inne kitet när jag beställde men den blev slut nån timme efter.

Undra om den kommer i veckan.
Pris 12.500
 
Jag köpte mitt D70 hus på kameradoktorn och det blev nästan inte dyrare än att köpa den på nätet om man räknar in transport, fick dessutom ett mycket trevligt bemötande.
 
äntligen

idag ringde fotoaffärn i sundsvall och frågade om jag ville ha kameran fortfarande, och att dom skickar den idag. får betala 13k + frakt för kitet med 18-70.

vet dock inte om dom har några kvar, går ju alltid ringa och höra -> 060-171111
 
Kolla in www.fotoabild.se
Jag beställde en D70 där förra veckan och den
skickades idag. Dom sa att dom skulle få i fler än
dom hade på kö, så det är bara att hänga på.

Premiär för mig på Fotosidan. Jag känner mig
inspirerad av alla fina bilder och kunnande som
verkar finnas här. Förhoppningsvis kan jag
bidra själv lite grann.
 
Gallus skrev:
Kolla in www.fotoabild.se
Jag beställde en D70 där förra veckan och den
skickades idag. Dom sa att dom skulle få i fler än
dom hade på kö, så det är bara att hänga på.

Premiär för mig på Fotosidan. Jag känner mig
inspirerad av alla fina bilder och kunnande som
verkar finnas här. Förhoppningsvis kan jag
bidra själv lite grann.

Fasen, jag beställde min förra lördagen, då borde ju jag också få den snart :)
 
Åh, tackar så mycket.

Då blir det plåta av i helgen då förstår jag. D70, långhelg och fint väder.

/AnnaKarin
 
Nu verkar det iallfall röra sig framåt. Den lokala expertbutiken hade fått fram ett kit. Hos Cyberphoto så hade jag hoppat fram 10 platser i kön och Scandinavian Photo tog hem segern för de skickar ett paket till mig imorgon *ler*

Den är på väg *WEEEIIII*
Jag har ju bara väntat drygt en vecka *glad*
 
Jag ringde typ alla fotoaffärer (ca 15 st) jag vet om som säljer d70 för ett rimligt pris och ingen hade någon på lager.
Så jag ringde Svenska Nikon och frågade om det kommer ljusna snart men dom meddelade att det verkar vara samma produktionstakt som tidigare och att de inte ser något ljus i tunneln!

/Johan Ringblom
 
Annifey skrev:
Nu verkar det iallfall röra sig framåt. Den lokala expertbutiken hade fått fram ett kit. Hos Cyberphoto så hade jag hoppat fram 10 platser i kön och Scandinavian Photo tog hem segern för de skickar ett paket till mig imorgon *ler*

Den är på väg *WEEEIIII*
Jag har ju bara väntat drygt en vecka *glad*

GRattis :)

Jag bara måste få min snart ju.
En skrev ju t.om här att hans va påväg och han beställde efter mej på samma ställe (fotoabild.nu)
 
Men...men... det finns ju 300D på hyllorna? Plocka upp en Kanon idag och sluta klaga! ;-)

Andreas (som lyfter Canons lobbar-lön)

;-)
 
Fick detta från Fotoabild.nu

Jättetråkiga nyheter det kom inget från Nikon i dag ( speditions firman
shneker har shabblat) har talat med nikon alldels nyss och de lovar(vad
det nu är värt) att grejerna ska komma senast tisdag nästa vecka.
Mycket tråkigt när det blir så här men tyvärr ligger det utan för våran
makt.
Hoppas nu innerligt att grejerna kommer på tisdag.

Mvh Foto A Bild
 
jag fick trevliga nyheter idag. fick mail från Expert min kamera finns att hämta imorrn, så d dära me 9:e september va visst bara snack!
Nu kommer nästa problem, att förtränga att ja blir 13 loppor fattigare;)
/Tim
 
Johan Ringblom skrev:
Jag ringde typ alla fotoaffärer (ca 15 st) jag vet om som säljer d70 för ett rimligt pris och ingen hade någon på lager.
Så jag ringde Svenska Nikon och frågade om det kommer ljusna snart men dom meddelade att det verkar vara samma produktionstakt som tidigare och att de inte ser något ljus i tunneln!
Schönherrs Foto på Upplandsgatan i Sthlm hade den inne idag, 12495 med kitzoomen, 9995 utan zoom.
 
Nu är väntan över! Hämtade upp D70-kitet hos Schönherrs Foto, Sthlm, efter att ha väntat många veckor. De hade fått in en stor laddning. 12495 kr och trevlig butikspersonal. =)
 
Rotor skrev:
Nu är väntan över! Hämtade upp D70-kitet hos Schönherrs Foto, Sthlm, efter att ha väntat många veckor. De hade fått in en stor laddning. 12495 kr och trevlig butikspersonal. =)
min väntan var också över idag, hämtade min kamera hos expert idag mkt trevligt=)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.