Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur gör man för att lägga in samma bild om igen ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Låter ju som en klar bugg om det funkar att göra så.
Att lägga i ny pool gör ju att bilden går genom listan igen, men i en och samma pool?

Tråden borde nog legat under fotosidanforumet egentligen. Har ni mailat Christer?

Det är enklare än så. Om du bara först tar bort bilden ur polen kan du sedan lägga tillbaks den i polen igen.

Så kanske man inte skall göra, men det beror förmdligen på att bilderna bara tittas på om dom ligger i början av polerna, vem orkar tröska igenom flera hundra bilder om dagen? Det ser man också på kommentarerna, de kommer samma dag eller möjligen någon dagen efter sen är det dött. Det är ju ingen större mening att ligga med bilder på sidan 3543 i bildkritikpolen, för vem kollar där?

Ytterligare en anledning att man gör så är att kommenterandet gått ned ganska kraftigt, förr brukade det vara en kommentar var 4:e - 5:e tittare, nu är det inte ovanligt att bilder har 50 tittar utan någon kommentar. Nu snackar jag inte bara om mina egna bilder, utan vi är ganska många som uppmärksammat detta.

Senast ändrad:
haha,det finns massor av exempel.. och då menar jag massor... men jag har aldrig riktigt brytt mig i det där... känns mest patetiskt bara att folk "jobbar" för att ens bild ska exponeras så mkt...

Är väl inte så konstigt egentligen med tanke på hur fort bilderna drunknar i inflödet här. Om alla gjorde en sjävkritisk granskning innan dom la upp bilder så skulle förmodligen inflödet sjunka en hel del. Som det är nu tycker jag det verkar som om ganska många urskiljningslöst tömmer sina minneskort rakt in på FS. Och om någon vill ha någon form av respons så är det kanske inte så konstigt att bilderna dyker upp flera gånger. Dessutom tycker jag att det kan vara ok i och med att man kan ha missat bilden om man tex råkade nysa förra gången den las upp.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto