HannesNikon
Aktiv medlem
jag är född 78, så 32 borde det väl bli
Ok. Godnatt! Ska upp tidigt imorgon, suck...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jag är född 78, så 32 borde det väl bli
Varför så negativ? Du kommer att utvecklas med tiden, du kommer bara att få bättre och bättre bilder, och varför känns det inte roligt att fota när man har ett litet hum? Du kommer ju bara att tycka att det blir roligare när du lär dig saker hela tiden, hitta roliga motiv, lära dig mer om vilka ljusförhållanden som gynnar olika motiv osv, lära dig fokushantering som är riktigt viktigt. Du kan inte mena allvar med att ge upp!
jag har lagt ner många saker trots att jag velat lära mig, som körkort, det är en sak att köra men en annan att memorera och förstå all fakta..men risken finns att jag stannar upp i detta också fast jag egentligen inte vill
Detta torde vara rekord i "noja", 17 sidor på 80 timmar!!!
Read the fucking manual / Natti natti
Canon PowerShot G12 är antagligen en kamera som skulle passa dig!
Läs mer på: http://www.cyberphoto.se/
Allt handlar om motivation, gäller inte bara fotografering. Jag tror absolut inte att du kommer misslyckas med att lära dig om du bara vill, har du någon diagnos som gör att du har inlärningssvårigheter? Kanske en jättepersonlig fråga och du behöver inte svara alls så klart.
inget är personligt för mig, jag är öppen...jag är påväg att få diagnos, inget är på pappret än men jag vet vad det rör sig om, jag får för mig att försöka saker ibland men det stannar vid en viss nivå och då blir det ju inte roligt så då lägger jag det på hyllan liksom
inget är personligt för mig, jag är öppen...jag är påväg att få diagnos, inget är på pappret än men jag vet vad det rör sig om, jag får för mig att försöka saker ibland men det stannar vid en viss nivå och då blir det ju inte roligt så då lägger jag det på hyllan liksom
Detta torde vara rekord i "noja", 17 sidor på 80 timmar!!!
Read the fucking manual / Natti natti
Canon PowerShot G12 är antagligen en kamera som skulle passa dig!
Läs mer på: http://www.cyberphoto.se/
Alla har vi något av ordblindhet och inlärningssvårighet. Svårt att stava rätt också. Läste synonymordlistan och hade roligt då man kan uttrycka sig på så många olika sätt. Måste ha stavningskontrollen på och tävlar med ordlistan. När något är proportionellt eller omvänt proportionellt mot någon ökning eller minskning går också si sådär.
Tror det är snarare ett symptom än en diagnos. Det är säkert föräldrarna, syskonen, skolan och kamraterna, som gjort en onödigt primitiv.
Alla har vi något av ordblindhet och inlärningssvårighet. Svårt att stava rätt också. Läste synonymordlistan och hade roligt då man kan uttrycka sig på så många olika sätt. Måste ha stavningskontrollen på och tävlar med ordlistan. När något är proportionellt eller omvänt proportionellt mot någon ökning eller minskning går också si sådär.
Tror det är snarare ett symptom än en diagnos. Det är säkert föräldrarna, syskonen, skolan och kamraterna, som gjort en onödigt primitiv.
och med mindre bländare menas då högre f-tal...?...och en kort brännvidd är tex 18mmm...?
Jag tror ingen har förklarat detta än (på 14 sidor!) vilket jag tycker är konstigt eftersom det är en mycket vanlig missupfattning.
Stor bländare = 2.0 (alltså ett lågt nummer) = kort skärpedjup
Liten bländare = 16 (ett högt nummer) = stort skärpedjup
Det är alltså tvärt om, en stor bländare har ett lågt nummer och en liten bländare ett stort. Om du vill ha mycket av det som är i bilden skarpt så ska du använda en liten bländare (tex 16).
OCH storleken på sensorn i kameran. Ju mindre sensor ju större skärpedjup. Därför är små kompaktkameror 'bättre' på att få större skärpedjup. Men de har en massa andra nackdelar.
/Jonas