Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur bra är du på efterbehandling?
- Trådstartare Gårdis
- Start datum
kreatören
Aktiv medlem
Agfa Color till svart/vitt
ORIGINALET
Många har säkert sett min behandlade bild på Aila. Här är originalet, ett blekt 6x6 dia från 60-talet. Scannat på min ganska enkla flatbäddare.
Den behandlade bilden finns här på min sida:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=110865
ORIGINALET
Många har säkert sett min behandlade bild på Aila. Här är originalet, ett blekt 6x6 dia från 60-talet. Scannat på min ganska enkla flatbäddare.
Bilagor
Estethia
Aktiv medlem
Re: Agfa Color till svart/vitt
kan du inte behålla läppfärgen? den var ascool så där blekt rosa.kreatören skrev:
ORIGINALET
Estethia
Aktiv medlem
okej. så det var inte bara jag som missförstått trådämnet då alltså.mc bruno skrev:
Tror att christel och jag har lite olika grans for vad som ar en bra bild. Jag skulle vara mycket stolt om jag hade tagit den orginalbilden, medans christel som ar en proffs har mycket hogre krav pa sej an sa.
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Galaxens President
Avslutat medlemskap
OldSchool
Aktiv medlem
Galaxens President skrev:
...och fortfarande hade tålamod att försöka göra guld av hönsgödsel (juli 2002):
Edit: © 2002 Richard Abrahamsson
snyggt som attan me tanken på orginalet...vad har du gjort med molnen, bara bränt dom eller?
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Jag fotade med ett polfilter för att få dem väl definierade (se orginalet , riktningen vs solen var suboptimal) sedan var det separata levels för himlen och därefter selektiv colorburn om jag inte missminner mig. Sedan korrigerade jag den felaktigt inställda vitbalansen förståss. +lite andra småsaker jag inte kommer ihåg.
Estethia
Aktiv medlem
jag personligen tyckte bilden var "inte allt för bra", så som trådskaparen skrev.mc bruno skrev:
Hmm, vilket var tradamnet?...ler.
Hoppas du inte tog mitt forsta inlagg som ett pahopp, det var inte alls min mening. Var nog mer berom av den forsta bilden fran min sida.
förstod inte det som att man skulle lägga ut sina absolut sämsta bilder som man orkat göra nåt åt.
sen om nån annan inte tycker den var "inte allt för bra" utan bättre, är förvisso kul men det hade varit roligare att slippa höra att man missförstått ämnet i fråga.
tackar för komplimangen, även om den var inkapslad.
kreatören
Aktiv medlem
Re: Re: Agfa Color till svart/vitt
...skall vid tillfälle försöka göra en blend mellan färgskanningen och min svart/vita.
Bernt
-Livet är värt besväret!
Estethia skrev:
kan du inte behålla läppfärgen? den var ascool så där blekt rosa.
...skall vid tillfälle försöka göra en blend mellan färgskanningen och min svart/vita.
Bernt
-Livet är värt besväret!
sattanius
Aktiv medlem
Galaxens President skrev:
... och därefter selektiv colorburn om jag inte missminner mig. Sedan korrigerade jag den felaktigt inställda vitbalansen förståss. +lite andra småsaker jag inte kommer ihåg.
Riktigt snygg efterbehandling tycker jag. Det ser sådär "draganized" ut som jag verkligen vill lära mig. Vad menar du med colorburn? Är det nåt PS-filter? och är det det som gör den effekten? Färgerna och skärpan...