Annons

Hur bra är du på efterbehandling?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tror att christel och jag har lite olika grans for vad som ar en bra bild. Jag skulle vara mycket stolt om jag hade tagit den orginalbilden, medans christel som ar en proffs har mycket hogre krav pa sej an sa.
 
mc bruno skrev:
Tror att christel och jag har lite olika grans for vad som ar en bra bild. Jag skulle vara mycket stolt om jag hade tagit den orginalbilden, medans christel som ar en proffs har mycket hogre krav pa sej an sa.
okej. så det var inte bara jag som missförstått trådämnet då alltså.
 
Hmm, vilket var tradamnet?...ler.
Hoppas du inte tog mitt forsta inlagg som ett pahopp, det var inte alls min mening. Var nog mer berom av den forsta bilden fran min sida.
 
Från när jag var ny på att försöka fota (Juli 2002), rakt ur kameran:

Edit: © 2002 Richard Abrahamsson
 

Bilagor

  • husq_före.jpg
    husq_före.jpg
    40.6 KB · Visningar: 348
...och fortfarande hade tålamod att försöka göra guld av hönsgödsel (juli 2002):
Edit: © 2002 Richard Abrahamsson
 

Bilagor

  • husq_efter.jpg
    husq_efter.jpg
    47.9 KB · Visningar: 347
Galaxens President skrev:
...och fortfarande hade tålamod att försöka göra guld av hönsgödsel (juli 2002):
Edit: © 2002 Richard Abrahamsson


snyggt som attan me tanken på orginalet...vad har du gjort med molnen, bara bränt dom eller?
 
Jag fotade med ett polfilter för att få dem väl definierade (se orginalet :), riktningen vs solen var suboptimal) sedan var det separata levels för himlen och därefter selektiv colorburn om jag inte missminner mig. Sedan korrigerade jag den felaktigt inställda vitbalansen förståss. +lite andra småsaker jag inte kommer ihåg.
 
mc bruno skrev:
Hmm, vilket var tradamnet?...ler.
Hoppas du inte tog mitt forsta inlagg som ett pahopp, det var inte alls min mening. Var nog mer berom av den forsta bilden fran min sida.
jag personligen tyckte bilden var "inte allt för bra", så som trådskaparen skrev.
förstod inte det som att man skulle lägga ut sina absolut sämsta bilder som man orkat göra nåt åt.
sen om nån annan inte tycker den var "inte allt för bra" utan bättre, är förvisso kul men det hade varit roligare att slippa höra att man missförstått ämnet i fråga.
tackar för komplimangen, även om den var inkapslad.
 
Re: Re: Agfa Color till svart/vitt

Estethia skrev:
kan du inte behålla läppfärgen? den var ascool så där blekt rosa.

...skall vid tillfälle försöka göra en blend mellan färgskanningen och min svart/vita.

Bernt
-Livet är värt besväret!
 
Galaxens President skrev:
... och därefter selektiv colorburn om jag inte missminner mig. Sedan korrigerade jag den felaktigt inställda vitbalansen förståss. +lite andra småsaker jag inte kommer ihåg.

Riktigt snygg efterbehandling tycker jag. Det ser sådär "draganized" ut som jag verkligen vill lära mig. Vad menar du med colorburn? Är det nåt PS-filter? och är det det som gör den effekten? Färgerna och skärpan...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.