hailstorm skrev:
Det ser onekligen bra ut... gratulerar Magnus... nu saknar vi bara en ordentlig serie bilder på blixtarna + en "utvärdering".
Michael, klart du skall få! Det var ju tack vare ditt tips jag köpte kitet.
Jag tog några snabbbilder och la upp några bilder (direkt från kameran så kvaliten kan skifta) hur grejorna ser ut och hur jag har satt upp dem. La även med några personbilder som jag tog med utrustningen (stående som bilderna visar). Nu är jag inte duktig på friläggning men det ger väl ett litet hum hur det kan bli.
Min korta utvärdering blir att jag är mycket nöjd. Innan var jag orolig för blixtens styrka, softboxens storlek och stativens tålighet.
Blixtens styrka: Räcker för mig hur bra som helst. Har inte kört dem på fullt blås ännu utan oftast 1/2 till 1/8. Har inget behov av starkare grejor, just nu iallafall.
Softboxens storlek: Räcker bra som utfyllnad för halvkroppsbilder. Bra kvalite och dubbla diffusorlager.
Stativen: Räcker bra för utrustningen jag har nu. 3 kg räcker då blixten väger ca 0.5 kg. Däremot blir det lite svajigt med stativet i maxlägen 2.2 meter. Ev byter jag ut ett av dem så småningom mot Kaffebrus 3 meter.
Det är med att uppladdningstiden kan ta max 3 sek, är det ett problem för en amatör? Oftast laddar den ung på 1 sek och jag vill ju gärna titta i displayen på det jag tagit och då har mer än 3 sek passerat.
Jag saknar en väska till grejorna men jag är helt nöjd just nu med inköpet och kan rekommenderar andra samma kit.
Bilder ser du här:
http://hem.bredband.net/magnusjohnssonfoto/studio/