Annons

Htfoto blixtpaket 2995kr!

Produkter
(logga in för att koppla)
Maxe skrev:
Verkar som killen på Kaffebrus vill ge sig in i studioblixt-striden. Han tar 4795:- för ett standardkit med bl a 2st 300Ws blixtar. Se mera här.

Eftersom Htfoto inte har hållit vad dom lovat (leverans den 25) så köpte jag detta paket istället :) Man får ju väldigt mycket mer för pengarna om man säger som så.
 
på hans blixthuvuden funkar julgransfotgänga så tillbehören torde vara väldigt bra... dock är det nog lite tunt med dedikerade prylar.
 
hailstorm skrev:
Eftersom Htfoto inte har hållit vad dom lovat (leverans den 25) så köpte jag detta paket istället :) Man får ju väldigt mycket mer för pengarna om man säger som så.

Jag beställde mitt paket direkt efter att ha läst ditt första inlägg. Jag fick leveranstid vecka 39 dvs denna vecka. Nu ligger dock grejorna i tullen enligt säljaren och kommer i nästa vecka. Så 1 vecka extra blir det för mig. Tittade också på Kaffebrus kit (har handlat av honom innan). Tror dock att det blir lättare med utbyteslampor och andra tillbehör om jag står fast vid min order hos HTfoto.
 
Åhh..

Jag har letat studioblixtar till vettiga "prova på pengar" men inte hittat nått.
Såg att Mattsons i Lund var återförsäljare och hoppet steg för att kunna leka med nya blixtar redan ikväll, men när jag ringer så blir jag informerad av att det kit dom hade i lager såldes igår.. *doh*

snacka om dålig tajming från min sida..

Nåja, jag får väl snällt vänta..

/Karl
 
Jag hoppade av htfoto och bytte till kaffebrus-varianten
ska bli skoj att testa, grejjerna kommer nästa vecka för min del
 
Jag kan inte hitta det standardkitet för 4795 på kaffebrus längre? Vet att jag såg det tidigare men tyckte det var lite kort om info.

är jag blind eller ??
 
Karl Larsson skrev:
Jag kan inte hitta det standardkitet för 4795 på kaffebrus längre? Vet att jag såg det tidigare men tyckte det var lite kort om info.

är jag blind eller ??

dom är slut... han lägger upp dom på sajten igen nästa vecka...
 
mounte skrev:
Jag hoppade av htfoto och bytte till kaffebrus-varianten
ska bli skoj att testa, grejjerna kommer nästa vecka för min del

samma här... man får ju så himla mycket mer för pengarna...

2st 3ggr (nästan) så starka blixtar.
2st stora softboxar 60*90cm (inte något 45cm fjes).
2st stora shootthrough paraplyer (inte något 60cm fjes)
2st bättre stativ (?) klarar 6kg istället för runt 3 om jag inte kommer ihåg fel.

Så:
för 1650 (lagt till 150kr på htfoto för frakt och postens avgift) får du 2softboxar, 2paraplyer, 3ggr starkare blixtar + bättre stativ...

Det måste ju vara värt det :)
Jag får mina blixtar innan nästa helg lovade Kaffebrus när jag ringde.
 
Väntar med spänning på lite utlåtanden på paketet från kaffebrus..

Sitter nästan med fingret på "beställ"-knappen, men ska hålla mig lite och invänta några utförliga omdömen, så ut med info när ni har fått era paket! :)
 
Cerwinski skrev:
Väntar med spänning på lite utlåtanden på paketet från kaffebrus..

Sitter nästan med fingret på "beställ"-knappen, men ska hålla mig lite och invänta några utförliga omdömen, så ut med info när ni har fått era paket! :)

ahhh... du vill att vi ska vara försökskaniner? aja... ok. Postar mitt utlåtande...
 
kommer oxå posta mitt utlåtande så fort jag får grejjerna från mr Kaffebrus, vilket borde ta ytterligare 2-3 dagar MAX

*längtar*
 
Hej!

Så kan ni väl ta ett kort på hela utrustningen uppstäld med och lägga in så man får se på den och även en när bild på baksidan av bixtarna vore kul att se! Så ser man hur fina grejena är och hur stativen och även boxarna och väskorna ser ut!

MVH Damian
 
Angelito skrev:
Hej!

Så kan ni väl ta ett kort på hela utrustningen uppstäld med och lägga in så man får se på den och även en när bild på baksidan av bixtarna vore kul att se! Så ser man hur fina grejena är och hur stativen och även boxarna och väskorna ser ut!

MVH Damian

jepp jepp... hade tänkt blogga om detta så det blir nog inga problem :)
 
Idag fick jag mitt paket. HTfoto fixade det med snabbare leverans och med fri frakt.

Har bara packat upp grejorna för att se att allt fungerar. Inga problem att komma igång snabbt. Visst är paraplyt lite litet men det kostar ju inte mycket att kompletterar med ett från Kaffebrus Tradera-affär.

Testade hemma med den ena blixten med paraplyt rakt framifrån och upphöjt med 1/2 effekt. Det andra stog med softboxen till höger och med 1/8 effekt. Körde 250 i synchastighet och triggade blixten med en IR-sändare på min D70.

Första intrycket är positivt. Hasse på HT-foto fixade mitt paket snabbt och ringde personligen till mig för att berätta att det nått Kalmar. All heder till den servicen. Det paket som Cyberhoto säljer kommer från HT-foto och tydligen skall ett 75 tal paket totalt vara sålda i Sverige.
 
MagnusJoh skrev:
Idag fick jag mitt paket. HTfoto fixade det med snabbare leverans och med fri frakt.

Har bara packat upp grejorna för att se att allt fungerar. Inga problem att komma igång snabbt. Visst är paraplyt lite litet men det kostar ju inte mycket att kompletterar med ett från Kaffebrus Tradera-affär.

Testade hemma med den ena blixten med paraplyt rakt framifrån och upphöjt med 1/2 effekt. Det andra stog med softboxen till höger och med 1/8 effekt. Körde 250 i synchastighet och triggade blixten med en IR-sändare på min D70.

Första intrycket är positivt. Hasse på HT-foto fixade mitt paket snabbt och ringde personligen till mig för att berätta att det nått Kalmar. All heder till den servicen. Det paket som Cyberhoto säljer kommer från HT-foto och tydligen skall ett 75 tal paket totalt vara sålda i Sverige.

Släng gärna upp lite testbilder när du hunnit testa det mer :)
Gärna en recension oxå ;)
 
Jag skall skicka upp någon bild på såväl motiv som utrustning inom kort. Har flyttat utrustningen till jobbet där den skall användas.

Nu är jag ju helt novis på studiofoto så jag har inte något att jämföra med (förrutom bygglamp-studio). Men för alla oss amatörer kan det kanske vara intressant med en recention.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.