katriina
Aktiv medlem
Holga modfieringstips
Här finns många jättebra modifieringstips: http://www.holgamods.com/mods/order/tips/tips.html
Här finns många jättebra modifieringstips: http://www.holgamods.com/mods/order/tips/tips.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jessica_ skrev:
Tack för hjälpen!
Jag läste om att det bästa är att modifiera och beskära ramen så att den blir en 6x6 hållare, annars kan filmen ligga för löst och repas. Det verkar dock ganska svårt att skära i den där hårda plasten. Vet inte hur jag ska göra nu
Någon av er som har tagit bort avmaskningsramen och ändå klarat er från ljusläckage och repor? Det kanske handlar om att tejpa ordentligt. Jag ska försöka hitta en bra tejp, min eltejp kladdar alldeles för mycket.
Roben skrev:
Varför är ni inte nöjda med Holgan i originalutförandet?
Bygga om och bygga om...
Visst har den några egenheter men utan dessa blir det ju en "vilkenkamerasomhelst".
Och, är du säker på att den blir bättre?
Roben
/original
Roben skrev:
hehe!
kanske dax att bygga en winder till den.
ett motljusskydd kan iaf vara bra att ha.
inte minst för vinjetteringen
ska gräva i lådan och se vad jag hittar.
R
katriina skrev:
Jag beställde just ett motljuskydd och ett gulfilter från Photax...
Jessica_ skrev:
Åh, det låter jättespännande. Hur ska du montera filtret på Holgan? Jag ser fram emot att få se resultatet. Jag såg några bilder tagna med ett rödfilter, och det var verkligen jättetufft! Imorgon ska jag och Holga ut för första gången tillsammans i alla fall, det ska bli spännande.
Föresten, kan vi inte starta en liten Holga klubb här på FS? Så kan vi få ha vårat lilla teknik och modifikations snack hur ofta vi vill
eatfrog skrev:
Fasen, nu blev jag också sugen på att skaffa en Holga.
Fast kanske det blir såndär pryl man bara köper sen samlar den damm i hyllan för att man inte orkar börja experimentera.
/Henri
katriina skrev:
Så här blev en av mina första testbilder med Holgan. Tyvärr så fattar inte min skanner 645-formatet så man ser inte riktig hela bilden...och lite mörk är den också..