katriina
Aktiv medlem
elin f skrev:
Har just framkallat min första svartvita Holga-rulle och den hänger på tork nu.
Hur blev bilderna Elin?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
elin f skrev:
Har just framkallat min första svartvita Holga-rulle och den hänger på tork nu.
Eftersom det inte går att ställa in så mycket alls så känns det som att mesta jobbet ligger i att kompensera vid framkallningen då man fotograferar med Holga. Det är det svåra att lära sig som jag ser det.elin f skrev:
Det tar nog ett par rullar innan man lärt sig hur man bäst fotograferar med en Holga. Den verkar vara lite kinkig när det gäller ljusförhållanden. Ska ladda en ny rulle idag.
Vilka färger, en jättefin bild! Motivet känns bekant ;-) åker förbi där varje gång jag åker hem från jobbet och jag tänker varje gång att det där är ett Holga-moment!Mad Dog skrev:
Tjo!
Idag trillade mina första bilder med Holgan ner i brevlådan. Det var ju intressant, minst sagt, ha ha.
Här är en av bilderna som jag tycker blev bra.
Mad Dog skrev:
Dom har en butik på söder vid medborgarplatsen och där köpte jag min Fuji-rulle. 59 kr/st eller 49 kr/st om man köper 3 st. Dom kan framkalla Tri-X också så jag ska nog testa en sån nu i veckan.
Lycka till!
katriina skrev:
Kollade Scandinavian photos sommarkatalog, dom säljer fuji superia 120-film 100 resp 400 för 165:- / 180:- om man köper 5 rullar.
Dom har även framkallningspåsar för sv/v film
Photax har fuji superia för 34:-/120-format
Tri-X 400 120-spole, 5-förp 175:-.
Kan nog bli billigare att beställa även med postens avgifter..