Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Holga-frågor

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har varit runt och frågat lite idag men inte hittat något ställe som kan göra papperskopior av 120filmen. Det är så typiskt, för jag skulle helst vilja ha det.

Nu känns det som jag sitter fast. Hittar inget labb som ger mig bilder och det är ingen idé att köpa scanner eftersom min dator knappt kan hantera ett bildbehandlingsprogram :/

Jag får väl köra 35mm film då. Hade ju tänkt testa det förr eller senare men.. äsch. Jag ville ju ha mellanformatet! Eller iaf få bilder av filmen som jag har färdig.


Jag har hört lite om crimson.se. Kan de ge mig papperskopior, eller framkallar de bara filmen?
 
Hej

Grafi foto på mariaplan i göteborg framkallar 120 film.

Utdrag ur prislistan:
120-film

Framkallning 59:-

Vid nyframkallning
10x10cm 10:-/st
10x10cm (express) 15:-/st
15x15cm 15:-/st
15x15cm (express) 20:-/st
15x på matt papper 120-film 20:- extra

http://www.grafifoto.se

Mvh
//Peter
 
Ah, tack.
Jag mailade faktiskt grafi förut idag och frågade. Men det är bra, då vet jag att det går där.

Och jag bor nästan granne med Scandinavian Photo.. Senast jag var där kollade jag lite bland deras fotopåsar men hittade inget om 120-film. Ska nog gå dit och fråga imorgon.

Då ordnar det sig nog ändå. Tack igen för svaren.

:)
 
Alltså det GÅR att få papperskopior, men det går inte att få någon vidare ekonomi i det hela tyvärr, eftersom den automatiska processen inte finns på moderna lab idag.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.