Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hockey bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Pettson_ skrev:
Någon som säljer mycket hockeybilder kan kanske svara på denna fråga:

Tidningarna anser jag verkar välja snabbhet istället för kvalite i många situationer även till "pappers-delen"... och sedan verkar de BARA vara intresserade av måljubel bilder, ungefär som att de inte ens är intresserade av bilder från själva målet eller t ex där man ser att pucken rasslar till i målet.

Någon som håller med mig i detta eller är jag helt ute och cyklar ?

Både ja och nej. Bilden ska spegla matchen och då är det inte alltid det finns en actionbild som passar. Denna bild (http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1143588.htm ) fyllde 1/3 uppslag i Västerbottens-Kuriren. Artikeln inleddes med "Hej hopp för..." och bildtexten löd "...gjorde en hoppfull insats...". Jubelbilden från samma match blev en liten rackare nere till vänster i artikeln.

En actionbild måste vara mer träffande för att nå tryckpressarna och en jubel- eller deppbild funkar alltid om man inte har någon annan.

Oavsett sport så är det alltid lättare att få till en bra jubelbild än en bild på det avgörande målet. Det är inte säkert att det finns någon bra bild på en avgörande situation.

Det kan också vara en anledning till att det ser ut som det gör i tidningen.

(Från en som fotat många inlägg och måljubel - men missat målnicken däremellan)

Neatimage...

Nån som har en profil som funkar bra för Nikon D200 & ISO 1600 ?

Har skaffat Neatimage som plug-in till CS3.

Tar gärna emot tips om Neatimage.
Använder ni det för övrigt för era sportbilder ?

Jag kör med Noisware... knäpper neatimage på fingrarna stenhårt.

Dataljhanteringen i noiseware är superb.

Kan dra upp mina bilder till H 1.0 (3200) utan problem.

//Lorryquai

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar