Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hjälp, ny kamera
- Trådstartare Wiland
- Start datum
Nidhogg
Aktiv medlem
Du får nog precisera dina krav lite mer. VAD vill du fota? Landskap, djur, macro?
De flesta som åker till Afrika vill väl fota vilda djur vilker leder tankarna till ett bra tele.
Men för att bara ta ett exempel så får du punga ut med ca 15 papp för ett nytt 300mm L 4 + 1.4 converter. Och då får du varken kamerahus eller stativ med i köpet. Kanske ett 70-200L + converter för att få en flexibel glugg?
De flesta som åker till Afrika vill väl fota vilda djur vilker leder tankarna till ett bra tele.
Men för att bara ta ett exempel så får du punga ut med ca 15 papp för ett nytt 300mm L 4 + 1.4 converter. Och då får du varken kamerahus eller stativ med i köpet. Kanske ett 70-200L + converter för att få en flexibel glugg?
ErlandH
Aktiv medlem
Jag skulle föreslå ett hyfsat Canonhus (7D, 60D, 50D, 40D) och Canon 100-400. Utmärkt kombination på safari. Snabbt, flexibelt. Nypris ligger en bit över din budget, men letar du lite på beg-marknaden tror jag du kan klara dig på 15000 kr.Hej! Jag söker efter en ny grym kamera som kan ta riktigt bra bilder, när man är på safaris i Afrika och i andra länder, även ta kort på naturen osv.
Budget: 15.000 kronor. Helst med ett bra stativ med.