Annons

Hjälp mig med denna bild...

Produkter
(logga in för att koppla)
Har lekt lite jag med... Kunde inte bestämma mig för om tröjan är blå eller vit i verkligheten, men den fick bli blå... :)

(Ser att jag har lite ljust "skräp" kvar i himlen, men, men...)
 

Bilagor

  • hemlaxa.jpg
    hemlaxa.jpg
    44.1 KB · Visningar: 646
Senast ändrad:
Återigen tack för alla bra förslag!

Markus, hur bar du dig åt för att få ansiktet såpass bra?
 
Gjorde tröjan och henne till ett eget lager i PS och ändrade kontrast, färger, brightness, lite levels samt oskarp mask.

Bakgrunden gjorde jag bara lite ljusare.
 
Fix...!

Synd att filerna bara får vara 60000bytes... Men jag jobbade i Levels samt Masklager och lite skärpa samt varmt filter...
 

Bilagor

  • dsc_0406_fs.jpg
    dsc_0406_fs.jpg
    43.4 KB · Visningar: 578
Senast ändrad:
oj då. la upp en bild men hoppas ingen han se den, hade glömt bort himmeln så den va rätt utbränd, så nödfix. :)
 

Bilagor

  • hue-saturation1.jpg
    hue-saturation1.jpg
    22.8 KB · Visningar: 486
Använt lagerteknik. Separerat bakgrund, huvud och tröja. Channelmixer, hue&saturation, levels. Blur mellan lagerövergångarna.
 

Bilagor

  • dsc_0406_fs.jpg
    dsc_0406_fs.jpg
    54.7 KB · Visningar: 396
Förlåt att jag plockade bort solnedgången. Tyckte din flickvän var vackrare att plocka fram ordentligt i stället och lyckades inte gilla konkurrensen mellan två fina ting (solnedgången och henne.)

Körde channelmixer för s/v, beskar, lade på lite svärta både i det svarta i selectivecolors och via kontrasthöjning i kurvor, drog lite i ljus och högdagrar och lade på en svag toning, levels, pyttelite brusreducering och så usm..
Typ det jag kommer ihåg att jag gjorde.

Ansiktet är fortfarande lite för mörkt tycker jag men det fick va..
 

Bilagor

  • fstjejen.jpg
    fstjejen.jpg
    43.9 KB · Visningar: 427
Försökt få fram så mycket som möjligt genom att justera nivåerna i respektive kanal. Sen lite skärpa på nedre delen av kortet och över personen (dock ingen skärpnig på konturerna runt tröjan). Sen +5 mot rött på mellantoner i färgbalansen.

Det blev såhär:
 

Bilagor

  • test copy_3.jpg
    test copy_3.jpg
    50.8 KB · Visningar: 339
Okay, började med att korrigera vitbalansen mot stenarna t.v., lättade upp skuggor med kurvor och Skuggverktyget i CS2, krämade upp rött och gult och lade på en vinjettering. Beskärning och sen klart.

Vill du ha liknande bilder direkt så sätt vitbalansen på skugga och ta med en reflektor till stranden.
 

Bilagor

  • untitled-2.jpg
    untitled-2.jpg
    47.4 KB · Visningar: 301
mitt bidrag

här är mitt bidrag på bild. jag har ädrat kontrast, och lagt på ett filter. jag har markerat jackan och gjort den vitare samt huvudet och lagt till lite mer färg. hoppas den hjälper dej.
 

Bilagor

  • j.jpg
    j.jpg
    51.6 KB · Visningar: 203
ojj

ansiktet blev vist lite mörkt...haha vi kan säga att hon har solat mycket :D det kan fixas bättre...lade inte ner så mycket tid på bilden som det går att göra!
 
Här är ett sent bidrag från en nybörjare

Kanske så här...
 

Bilagor

  • dsc_0406_fs.jpg
    dsc_0406_fs.jpg
    17.3 KB · Visningar: 119
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.