DanielBergman
Medlem
Jag skulle behöva lite tips på hur jag får styr på library i Lightroom. Jag tycker inte jag får någon direkt ordning. Jag har en huvudmapp med bilder på en extern hårdisk med undermappar som är döpta till intankningsdatum och två stödord för att jag ska kunna hitta en bild ifrån ett tillfälle snabbt. Tidigare har jag plockat in bilderna en och en vartefter jag velat arbeta med dem. Lite väl bökigt har jag upptäckt då programmet är så mycket mer än en bildredigerare. Jag skulle vilja ha hela klabbet strukturerat på samma vis inuti Lightroom. Jag trivs med det upplägget jag har på hårdisken. Hur skulle ni göra? Går det att på ett smidigt sätt importera hela huvudmappen? Ska det ligga under collections eller Folder? Kan jag sen skapa mappar på hårdisken som följer mitt mönster om jag tankar bilderna ifrån kameran med hjälp av Lightroom?
Om ni förstår hur jag menar skulle inte någon kunna vara snäll och beskriva hur ni skulle göra så att jag kan få lite styr på arkivet?
Om ni förstår hur jag menar skulle inte någon kunna vara snäll och beskriva hur ni skulle göra så att jag kan få lite styr på arkivet?