ANNONS
Annons

Hjälp med identifiera fågel

Produkter
(logga in för att koppla)
Helt rätt Tony. Så går det när man skriver det man tror är rätt, utan att kolla i fågelguiden först ;-) Visste att jag hade sett 90cm, men det var helt riktigt längden och inte vingspannet, ja ja, så kan hjärnan (inte?) fungera ;-)

Angående måtten så ska ni ju inte ta det jag skriver som givna fakta; ögonmåttet är inte direkt att lita på i morgonljus, när fågeln är i flykt på kanske 30 meters avstånd.

Men, ska se om jag åker upp igen nån gång, då ska jag minsann fånga den jefveln på bild åt er. :D

Hittade en bild som inte riktigt går upp till Omars nivå men den visar en ung storskarv med den ljusa magen. Din beskrivning av näbben låter dock mer som en gås eller and av något slag.

;-) //Lars

Bilagor

• ung skarv.jpg
    ung skarv.jpg
    25 KB · Visningar: 275
Ännu en ny fågel

Hej igen!
Denna fågel tycker jag ser ut som en ormvråk, men täckningen under vingarna samt formen på vingarna gör mig lite tveksam, har jag rätt?

Mvh
Matte

Bilagor

• img2006-08-27 100152.jpg
    img2006-08-27 100152.jpg
    71.2 KB · Visningar: 213
Re: Ännu en ny fågel

MatteH skrev:
Hej igen!
Denna fågel tycker jag ser ut som en ormvråk, men täckningen under vingarna samt formen på vingarna gör mig lite tveksam, har jag rätt?
En ormvråk. Typiskt för ormvråken är det ljusa bröstbandet och den breda nacken (huvudet ser "trekantigt" ut).

Ny fågel

Hej,
Vad tror ni denna fågel? Vad kan det vara för nåt?

/Matte

Bilagor

• image0002.jpg
    image0002.jpg
    78.1 KB · Visningar: 153
Till min stora besvikelse tror jag också detta.
Tog några andra bilder i samma veva och konstaterade att det måste vara en grönfink. Kraftig näbb osv..
Men tack ändå Tony. Fler frågor kommer säkert ;)

Mvh
Matte

Ny fågel

Här kommer en till. Var 100% säker på att detta är en Brunand men nu när jag har kollat lite mera så är jag lite mera tveksam. En Brundand hona trodde jag men är lite tveksam eftersom näbben ser helt svart ut. Har jag rätt eller fel?
Mvh
Matte

Bilagor

• img2006-08-29 143400.jpg
    img2006-08-29 143400.jpg
    47.8 KB · Visningar: 147
Brunand

Det ser verkligen ut som en brunand. Om man tittar noga ser man att yttersta delen av näbben är kolsvart och resten bara mörkt grå. Precis som det kan vara. Om den ser helsvart ut på din skärm kan det bero på att skärmen är lite sämre eller felinställd.

Foto taget på fågel södra Frankrike, Central Massivet. Jag har ingen aning om vad detta kan vara för fågel.

Bilagor

• marbirdmini.jpg
    marbirdmini.jpg
    10.2 KB · Visningar: 125
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar