Nu ska jag göra det värre för dig ang beslut
1. Ge bort pengar/presntkort suger i ordets rätta bemärkelse! Inget är väl tråkigare än att få någonting som är så intetsägande och obrukbart för stunden.
2. Skit i vad han vill ha, Du skall ge med kärlek och omtanke naturligtvis, men det är du som ger din sambo en present, inte han som kräver en viss produkt. givetvis vill man att han skall vara nöjd, men det kan jag garantera att han blir.
har han nu specifika krav vilket jag inte tror så kunde han gott ha köpt kameran själv innan. Nej, jag tror att han blir helt woper duper super glad för din present, vad det nu än blir.
3. Nej, ta inte med honom till affären! Det är som att fria till sin flickvän iförd full bröllopsmundering i en kyrka med gästerna redan bänkade och med prsät och hela baletten samlad. roligt... njet. Halva nöjet är att överraska!
Återigen, det är du som skall köpa en present till honom, inget annat.
4. Vad skall du då köpa? Canon tycker jag, och här har du ett bra paket:
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=7459141
Om din budget var max 8000:- så har du nästan råd med en Canon 430 extern blixt också!
Visst vissa påstår att Nikons blixt system är bättre än Canon, men då snackar vi en nivå på fotograferandet som ligger en bit ovanför nybörjarnas och inte är skillnaden så stor att det skulle påverka i en större utsträckning... Då är nog objektivutbudet/priset viktigare och där är ialla fall Canon inte sämre.
Lycka till och hoppas din gubbe blir glad, var finner man så generösa och snälla flickvänner?!