ANNONS
Annons

HJÄLP! Objektiv-val?!

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan bara tala av egen erfarenhet när jag hade mitt 70-200 f/4L IS. IS hade jag först nytta av när jag började med tider 1/160 & längre. När jag körde kortare tider så blev det mera skada än nytta då IS kör med en viss fördröjning som kan göra att bilder man tror blir skarpa blir oskarpa istället. Men skulle du bli tvungen att fota i en Kyrka ja då är IS oumbärlig!

Kan bara tala av egen erfarenhet när jag hade mitt 70-200 f/4L IS. IS hade jag först nytta av när jag började med tider 1/160 & längre. När jag körde kortare tider så blev det mera skada än nytta då IS kör med en viss fördröjning som kan göra att bilder man tror blir skarpa blir oskarpa istället. Men skulle du bli tvungen att fota i en Kyrka ja då är IS oumbärlig!

Kyrkor fotar ja inte mycke i så ja kommer nog klara mej =) märkligt att begagnade bara ligger 1000 under nypris. Ja vet att ja kommer kunna köpa ett för 4000 men alla vill ha 5000 =/ hoppas de dyker upp något snart.

Har nu varit och inhandlat ett helt nytt 70-200/4L USM för 6100 via Japan Photo. Tack för all hjälp o brainstorm kring detta ämne =)

Hur är det, köper japanphoto ifrån Canon Sverige? Vart skickar de optiket när ev service behövs?
Lycka till m optiket, du kommer gilla det skarpt om du inte kört ett L optik tidigare. Själv ska jag fota knattecross m mitt imorgon.

Hur är det, köper japanphoto ifrån Canon Sverige? Vart skickar de optiket när ev service behövs?
Lycka till m optiket, du kommer gilla det skarpt om du inte kört ett L optik tidigare. Själv ska jag fota knattecross m mitt imorgon.

de är min andra L-optik, har 17-40/4L USM sedan 6mån tillbaka.
Känns som ja kommer gilla de skarpt =)

ja tror Japan photo kör någon slags gråimport o därför måste service osv ske genom dom om de är garanti-ärende. Med andra ord så skickar dom iväg de till sina service-ställen som ligger i Tyskland tror ja(?) men det är ju en bidragande faktor till det låga priset om man jämför med många andra. Men man märker även att expertisen är betydligt högre hos tex scandinavian, bra folk kostar kanske lite mer o då åker priset upp en aning med. Nu menar ja inte på något vis att Japan är dåligt men ni förstår kanske hur ja menar =)

lycka till me cross-fotandet, själv ska ja fota vm i Uddevalla i juli =)

Ok nu förstår jag inte riktigt varför du köpte det hos dem. Fotokungen & kungsholms foto har ju dem också & de köper dem ifrån Canon Sverige. Optiken ligger på precis under 6000:- nya.

i vart fall kan man konstatera att Japanphoto har nästan all optik hemma, medan många brännvidder jämt är slut i de vanliga butikerna. Föredrar ändå Kungsholmsfoto, Fotokungen och Scandinavian, känns som de har bättre koll.

Nu ser det ut som att jag kommer köra på ett f/4 utan IS.. trivs jag med objektivet i sej kommer jag förmodligen byta upp mej och då beroende på vad plånboken säger, men förmodligen köpa ett med IS.. ja ska se vad lönen säger imon, kanske har ja jobbat tillräckligt för ett 4.0 IS =)

Hej! Sök känslan för vad du och kameran kan prestera utan articifiella hjälpmedel. Lägga pengarna på ljusstark fast optik istället. 70-200mm4,0L är en bra och legendarisk optik, som glatt många med sina fina egenskaper. Skippa nördinfernot.

Mvh

NE

Hej! Sök känslan för vad du och kameran kan prestera utan articifiella hjälpmedel. Lägga pengarna på ljusstark fast optik istället. 70-200mm4,0L är en bra och legendarisk optik, som glatt många med sina fina egenskaper. Skippa nördinfernot.

Mvh

NE

Än så länge är ja nöjd utan IS så kommer förmodligen inte byta =) skulle ja byta så skulle de förmodligen bli till det ljusstarkare 70-200 men verkar funka bra utan IS.. inga planer på att byta nu iaf o kommer förmodligen inte ha på ett bra tag..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar