pellepiano
Aktiv medlem
Om du är nöjd med färgen på nån av originalbilderna, så använd den som färg till "HDR" bilden. ( läg den i ett lager ovanpå "HDR" bilden och ändra blandningsläge till color).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tar absolut inte illa upp vill lära mig så mycket som möjligt för att eventuellt bli nog bra för att kunna fota för mäklare. Är absolut inte nog bra ännu så vill lära mig allt.
Har du nån bra tråd eller liknande om hur man klipper ihop bilderna i efterhand utan att göra det i hdr?
Jag har ingen erfarenhet av det själv, men det borde inte vara svårt alls. Ta en exponering som är så ljus att inomhusdelarna ser bra ut. Ta en till exponering där utomhusdelarna ser bra ut (dock tror jag de måste ligga väldigt högt om det inte ska se skitkonstigt ut tillsammans). Sen lägger du bilderna över varandra som lager i Photoshop eller vad du nu använder för program och målar fram fönster och dörrar. Lämpligen är då det undre lagret utomhus och det övre inomhus, så kan du måla med raderingspenseln. Men akta kanterna! Man får nog försöka göra nån slags mjuk övergång om det går.Jag tar absolut inte illa upp vill lära mig så mycket som möjligt för att eventuellt bli nog bra för att kunna fota för mäklare. Är absolut inte nog bra ännu så vill lära mig allt.
Har du nån bra tråd eller liknande om hur man klipper ihop bilderna i efterhand utan att göra det i hdr?
var väljer jag blandningsläge till color ? i Photomatix eller ?
jepp jag har börjat förstå att det är rätt ljussättning jag behöver för att bli nöjd med bilderna. men har ni några tips på lämplig blixt / blixtar ?
jepp jag har börjat förstå att det är rätt ljussättning jag behöver för att bli nöjd med bilderna. men har ni några tips på lämplig blixt / blixtar ?