Annons

Har alla Photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)
Henrik_L skrev:
jag skulle aldrig ens ta 5 kr från en privatperson eller skada nån. men så länge det är värre brott att våldta nån, att köra rattfull och mejja ner en småbarnsfamilj eller förskingra månsiffriga bellopp från en gammal släkting än vad det är att piratkopiera så tänker jag inte bry mej ett skit om avd den svenska lagen säger. jag har varken respekt för den som stiftat lagarna eller dom som ser till att dom följs.

Uhm... det här lät ju helskumt. Så om det istället blev ett värre brott att piratkopiera än att våldta, då skulle du sluta piratkopiera? Skulle du då byta din brottsliga bana till dessa andra brott du räknade upp här ovan? De skulle ju i det läget ha fått mindre straffskala än piratkopiering.

För det var ju det du skrev här ovan. Om det för ett specifikt brott finns andra brott som har större straffskala, då är det okej att utföra det första brottet. Jag hoppas verkligen att de inte börjar utdela större straff för piratkopiering än för våldtäckt. Jag vill inte i framtiden vilja bli tvungen att gå med Tampax i baken...
 
Senast ändrad:
jorgene skrev:
Jaha, förlåt, missuppfattade... Sorry!
Kul förresten att "SVENSK LAG" fick en så framskjuten ställning helt plötsligt...

PS Du får gärna ta mina 200x300 thumbnails till ditt skrivbord... ;-) DS

Uhm. Jaja, alla här inne tjatar ju om lagar så får jag väll också ha den för att styrka mina moraliska beslut, som om de nu skulle ha något gemensamt.
 
Skurmedel skrev:
Eh jag vet inte om du bara kör med random angrepp nu för jag vet inte vad din kommentar har med min att göra. Jag menade bara att man kan inte säga att Adobes inkomst sjunker, och man är blind om man inte kan se att mycket av det beror på deras produkters spridning, oavsett vad man tycker om piratkopiering eller inte. Jag tycker inte om piratkopiering men för vissa som har hobbys eller verkligen vill något så tycker jag det är ett undantag. Ganska långsökt men inte helt exempel är, skall en hemlös unge få stjäla frukt för att överleva?

Mera som en frontalangrepp, skulle jag säga...

Om en hemlösunge får stjäla frukt för att överleva? Vad har det med saken att göra, en ganska så lågsökt jämförelse som haltar rejält? De som piratkopierar, behöver de programmet för att överleva? Varför går de inte till socialen istället?
 
Senast ändrad:
Eeros skrev:
Mera som en frontalangrepp, skulle jag säga...

Om en hemlösunge får stjäla frukt för att överleva? Vad har det med saken att göra, en ganska så lågsökt jämförelse som haltar rejält? De som piratkopierar, behöver de programmet för att överleva?

Så du menar att Per, 13år med en arbetslös pappa inte kan ses mellan fingrarna för att han laddar ner PS för att han allra helst av allt vill göra digitala teckningar.. jag undrar vem som har moraliska problem här.
 
Skurmedel skrev:
Så du menar att Per, 13år med en arbetslös pappa inte kan ses mellan fingrarna för att han laddar ner PS för att han allra helst av allt vill göra digitala teckningar.. jag undrar vem som har moraliska problem här.

Absolut inte se mellan fingrarna med sådant. Om inte du tänker se mellan fingrarna när Pers arbetslösa pappa stjäl din bil, han behöver ju den bättre än du...
 
Skurmedel skrev:
Så du menar att Per, 13år med en arbetslös pappa inte kan ses mellan fingrarna för att han laddar ner PS för att han allra helst av allt vill göra digitala teckningar.. jag undrar vem som har moraliska problem här.


Det som du säger här förresten, det är ju att man får begå brott om man har det dåligt ställt. VEM har uppfostrat Sveriges ungdomar så vilse? Ack, ack, ack!
 
Eeros skrev:
Absolut inte se mellan fingrarna med sådant. Om inte du tänker se mellan fingrarna när Pers arbetslösa pappa stjäl din bil, han behöver ju den bättre än du...
Umm. Sure, thats gonna happen. Det blir liksom problem överallt när man ser allt så svart och vitt. Pers pappa har 7000 i månaden efter skatt. Adobes VD har kanske 1 miljon.

Appropå övre, Aha, så det är för att jag är yngre som jag har så skev världssyn. Jag blir mer upprörd över hur det kan finnas äldre med så kall syn på saker och ting. Lägg ner med den patroniserande stilen tack.
 
Skurmedel skrev:
jag undrar vem som har moraliska problem här.

Bra! Att komma till självinstinkt är ett steg i rätt riktning! Begrunda nu dina nyvunna tankar i lugn och ro, så får vi se om inte polletten trillar ner och du lyckas gå från omoraliska tankebanor till moraliska tankar.
 
Eeros skrev:
Bra! Att komma till självinstinkt är ett steg i rätt riktning! Begrunda nu dina nyvunna tankar i lugn och ro, så får vi se om inte polletten trillar ner och du lyckas gå från omoraliska tankebanor till moraliska tankar.

Alltså du är ju totalt okonstruktiv, håll dig till saken här. Att gå på mig lär inte ge dig fler anhängare. Antar att det inte är någon idé att diskutera mer med dig eftersom du bara hittar på svepanklagelser.
 
Skurmedel skrev:
Aha, så det är för att jag är yngre som jag har så skev världssyn. Jag blir mer upprörd över hur det kan finnas äldre med så kall syn på saker och ting. Lägg ner med den patroniserande stilen tack.

Inte skämmas för att vara ung nu, det är inget omoraliskt i det! De blir bara så lätt vilseledda. Vem säger det? Jo, alla gamlingar som själv har varit unga och kommer ihåg hur det var...
 
Många som använder programmet på sitt jobb installerar det även på sin dator hemma och det är tillåtet!
Är det någon som är intresserad av att köpa äldre versioner av Photoshop?
 
Skurmedel skrev:
Alltså du är ju totalt okonstruktiv, håll dig till saken här. Att gå på mig lär inte ge dig fler anhängare. Antar att det inte är någon idé att diskutera mer med dig eftersom du bara hittar på svepanklagelser.


Svepanklagelser och sarkasm är inte samma sak. Lär dig skillnaden tills du återkommer till samtalet.
 
Jag tycker att hela grejen håller på att urarta med giriga bolag som försöker krama ut sista kronan ur vanliga Svenssons.

Varför inför man inte ickekommersiella licenser liknande de som finns för studenter ibland? Jag skulle vilja se radikala sänkningar av priserna till ett "bruksvärde" i hobbysammanhang som kanske ligger på 10% av listpriset.

Denna radikala sänkning skulle vara busenkel att genomföra med en enklare paketering... tja, varför paketera alls? Låt användarna hämta hem sitt ex på nätet direkt. Hoppa över pappersmanualen om det är den som kostar tusentals kronor att distribuera.

"Många bäckar små gör en stor å"
 
Richards skrev:
Varför inför man inte ickekommersiella licenser liknande de som finns för studenter ibland?

Just för studenter har väl Adobe gjort det nu i höstas. Så de har lyssnat på kritiken mot att det finns inga billigare alternativ av fullversionen. Men tror du piratkopierarna köper studentversionen ens, även om de vore studerande?
 
Richards skrev:
Varför inför man inte ickekommersiella licenser liknande de som finns för studenter ibland? Jag skulle vilja se radikala sänkningar av priserna till ett "bruksvärde" i hobbysammanhang som kanske ligger på 10% av listpriset.
Du har i princip beskrivit PS Elements här (som jag med en dåres envishet hävdar täcker behoven hos säkert 95% av alla amatörer).
 
Eeros skrev:
Svepanklagelser och sarkasm är inte samma sak. Lär dig skillnaden tills du återkommer till samtalet.
Jaha? Sarkasm hör inte hemma i en debatt på internet det förstör liksom allt. Och jag tycker du ganska mycket går till anfall med "Du är så ung och lätt vilseledd", vad ställer du den diagnosen på, du kan inte basera en personanalys på 10 foruminlägg. Jag tar ju åt mig, så i mina ögon är det en anklagelse, men det var kanske det du ville. Förövrigt har ju debatten i princip dött eftersom den nu urspårat på att jag är ung och vilseledd och tar fel på definitionerna.
 
Richards skrev:
Jag tycker att hela grejen håller på att urarta med giriga bolag som försöker krama ut sista kronan ur vanliga Svenssons.

Tja, jag har väldigt svårt att tänka mig att vanliga Svenssons skulle ha ett behov av att lägga sina sista kronor på PS CS2. Så de är nog inte den primära målgruppen, så att säga.
 
Skurmedel skrev:
Jaha? Sarkasm hör inte hemma i en debatt på internet..

Sedan när? Samtidigt som du slår upp sarkasm i lexikonet, se efter om det står i vilka sammanhang det brukar användas, och vilka typen av påståenden man vill bemöta med sarkasm.

Men väl mött för mer debatt i morgon kväll, nu måste jag avsluta farsdagen med en kall cola och sen gå och sova. G´natt!
 
Eeros skrev:
Sedan när? Samtidigt som du slår upp sarkasm i lexikonet, se efter om det står i vilka sammanhang det brukar användas, och vilka typen av påståenden man vill bemöta med sarkasm.

Men väl mött för mer debatt i morgon kväll, nu måste jag avsluta farsdagen med en kall cola och sen gå och sova. G´natt!
Alltså,.. suck. Jag har nog aldrig mött en mer arrogant inställning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.