Annons

Handla från warehouseexpress

Produkter
(logga in för att koppla)
ställer mig fortfarande frågande varför dom är så otroligt rädda för att dra pengar från korten? de är väl inte ansvariga om det är någon som otillåtligen kommit över andras uppgifter, eller? trodde att ansvaret låg på ägaren till kortet eller banken.
 
Såg nu i ett mail jag fick av dem att man kan betala via bank-wiring. Det får bli detta för mig då det verkar smidigast.

Som sagt finns betydligt mycket fler företag som är struliga när du skall betala med kontokort.

Paypal, warehouse är bara några av dem.
 
fridhamre skrev:
ställer mig fortfarande frågande varför dom är så otroligt rädda för att dra pengar från korten? de är väl inte ansvariga om det är någon som otillåtligen kommit över andras uppgifter, eller? trodde att ansvaret låg på ägaren till kortet eller banken.
De är inte ansvariga, men de vill givetvis skydda sina kunder. Jag önskar att alla webbshoppar var lika noggranna -- och kan inte riktigt förstå varför så många här klagar på det. Tycker ni de är besvärliga i Icabutiken när de begär att ni ska visa id också?
 
Ni som tycker att allt är så fantastiskt bra med dessa vansinniga metoder kan ju fortsätta med att kämpa för att få Era beställningar genomförda.

Kan i allafall meddela att banken har verifierat min faturerings adress som warehouseexpress mottagit. Jag fick till svar att det inte räcker som bevis.

Antar att dom ville att jag skulle vara lite kreativ i photoshop för att dom ska acceptera min beställning.

Jag har i allafall annulerat min order och kommer aldrig all lägga en ny hos dom.

//Micke
 
Håller med Erland!

Hade alla butiker varit så måna om att allt ska gå rätt till, så hade vi kanske inte varit så på vår vakt. Beställde en 40D igår, och jag fick samma mail som ni andra fått. Ringde till Warehouseexpress och frågade vad de behövde för att genomföra köpet. Ett mail med ett inskannat körkort räckte för mig.
Tyckte det var OK. Hade de krav som B&H hade innan, med en kopia på fram&baksida på kortet hade jag tvekat.
Det verkar som vi i Sverige är ensamma med detta strul. Våra banker är väl inte kompatibla...

//Håkan
 
Vad är det som går så rätt till hos warehouseexpress?

Vissa får igenom sina beställningar när man visar upp kopior på sina el räkningar!!

Man kan ju fan bygga egna dokument osv. som dom tycker är skit bra och accepterar. vem som helst kan ju göra sådana med falska namn och adresser.

Men när en bank som gett ut ett kreditkort verifierar att köparen är den han eller hon utger sig för att vara så kan inte warehouseexpress acceptera det.

Wow vilken jävla säkerhet Ni strävar efter.

Lycka till med Era köp och var kreativ med photoshop och hitta på bra namn och adresser vet jag. Då kan Ni handla på någon annan kort helt utan problem.

Elle kanske ännu bättre någon annan handlar på Era kort.
 
Så.. nu har jag lugnat ner mig. menade inte att vara så brutal titigare, eller jo just då menade jag det.

Om butiken i sig bara kunde vara konsekvent med vad dom vill ha som tex. en kopia på ID handlingar. Fine, vore toppen.

Men nu är det så att just warehouseexpress suger när det gäller i allafall internationella köp.

Att inte acceptera en banks verifiering men att acceptera en kopia på en el räkning är inte bra.

Dom borde faktiskt ta sig en funderare om hur dom ska ställa sig till internationella köp och om dom ska erbuuda det så får dom komma på ett bar sätt för kunderna att verifiera att dom är just dom som man utger sig för att vara som tex en kopia på id handlingar.
 
Bagheera skrev:
Håller med Erland!

Hade de krav som B&H hade innan, med en kopia på fram&baksida på kortet hade jag tvekat.
Många är rädda för att deras kreditkort ska användas för t ex bedrägerier via internet. Och det är klart, om ärliga kunder inte ens vill vidta så enkla åtgärder som att visa upp det fysiska kreditkortet för butikerna, så blir det ju väldigt enkelt för bedragarna att komma undan.

Själv tycker jag det är en självklarhet att visa upp kreditkort och id när jag handlar. Oavsett var i världen butiken befinner sig. Det är ju mina pengar de försöker skydda.

Sen får jag medge att jag förstår att många tycker det här med utility bills är konstigt, men det råkar vara ett traditionellt och ganska vanligt sätt att "legitimera" sig i Storbritannien.
 
Ni som har beställt - Har ni fått ett meddelande från warehouseexpress när dom inte velat dra pengarna från kontot?
 
Tänkte bara säga att jag fick min kamera idag - skickat med Schenker.

Jag är nöjd med affären och kan än så länge inget annat än rekommendera warehouseexpress.

// V. Nu ska det fotas.
 
La en beställning på ett kamerahus för fyra dagar sedan och Warehouseexpress ordnade så kameran kom imorse.

Obegripligt varför kamerahusen ska kosta 30% mer i Sverige.
 
Det där är WE:s huvudvärk, inget som vi konsumenter skall behöva tänka på. Vill du vara riktigt elak kan du ju alltid anmäla WE till Skatteverket och kräva att de ber sin brittiska motsvarighet göra en revision.

Å andra sidan är ju WE inte ensamma i England och största delen av förtjänsten kommer ju från pundets försvagning mot andra europeiska valutor, inte från några sensationellt låga priser jämfört med andra brittiska handlare.
 
UK har 17% moms mot Sveriges 25% om jag inte minns fel. Om priserna med brittisk moms är cirka 30% lägre än i Sverige så kommer det fortfarande att löna sig att handla från Warehouseexpress (eller liknande) även om man blir tvungen att betala svenska moms.
 
Beställde precis 450D med IS gluggen från WE. Inga problem med visakortet. Hoppas på snabb leverans nu bara :)
 
problemet med visakortet kommer först efter ett tag via e-post om du måste validera adressen men vissa slipper det helt

själv köpte jag ett begagnat kamerahus till ett mycket bra pris här i sverige men funderar nu på att köpa ett objektiv från warehouseexpress istället

dock kommer jag då använda mig av förskottsbetalning direkt till deras iban-konto och helt skippa strulet med kontokortet
 
Kan någon svara på hur lång tid det kan ta? Inga pengar har reserverats ännu och dom har inte svarat på mitt mail ännu (jag skickade det iofs i morse)
 
Tack för snabbt svar!
Dom svarade på mitt email nu, där dom skrev att jag skulle få ett email senare idag med "tracking information". Än så länge verkar det lovande :)

Jag återkommer med mer information.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.