Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla från warehouseexpress

Produkter
(logga in för att koppla)
Man kan väl hoppas. Lite frustrerad blir jag.....Efter en 300D känner jag mig lite vilsen, förut var det bara att plåta.......nu är det massa annat jox.

hmmm, plåta i Sollentuna, vette katten. Jag är ju en porträttmänniska, så det blir en hel del sånt.Får nog ta mig i kragen och plåta lite mer ute, kanske innerstan någon dag
 
Eszter skrev:
Man kan väl hoppas. Lite frustrerad blir jag.....Efter en 300D känner jag mig lite vilsen, förut var det bara att plåta.......nu är det massa annat jox.

hmmm, plåta i Sollentuna, vette katten. Jag är ju en porträttmänniska, så det blir en hel del sånt.Får nog ta mig i kragen och plåta lite mer ute, kanske innerstan någon dag

Massa annat jox? Du kan väl fototeknik? Känns iaf som de när man ser dina bilder, kan inte gärna varit en slump att du fått till dom rätt liksom :)

Se de som en utmaning! Själv kommer jag sitta instängd halva sommarlovet med en D300 men så har jag ju inte så många andra plikter i livet heller^^

Jo märkte de när jag kollade in din hemsida :) Sthlm tar aldrig slut på motiv!
 
Ludix skrev:
Så man ska inte räkna till 25% av priset på sidan?

De ska du inte någonstans inom EU som sagt. Förutom på Robert White där inte den engelska momsen är inräknad. Men nepp annars inte, visste du inte att EU bildades för att vi fotonördar skulle kunna köpa billiga kameraprylar? ;)

Och med tanke på att var och varannan amerikan tror att EU är ett land så varför skulle vi ha så sjuka överpriser på att skicka saker mellan "landskapen" ;)
 
Calliii skrev:
De ska du inte någonstans inom EU som sagt. Förutom på Robert White där inte den engelska momsen är inräknad. Men nepp annars inte, visste du inte att EU bildades för att vi fotonördar skulle kunna köpa billiga kameraprylar? ;)

Och med tanke på att var och varannan amerikan tror att EU är ett land så varför skulle vi ha så sjuka överpriser på att skicka saker mellan "landskapen" ;)

Fasen va bra=) de va guld värt o veta, Tack! =)

Men om man till exempel beställer ett objektiv, hur mkt blir det i frakt hos t.ex Warehousexpress?
 
Senast ändrad:
Ludix skrev:
Fasen va bra=) de va guld värt o veta, Tack! =)

Men om man till exempel beställer ett objektiv, hur mkt blir det i frakt hos t.ex Warehousexpress?


Frakten varierar och man kan få ett besked innan dem skickar. I mitt fall fick jag veta att det skulle landa mellan 9-35pund. Dagen efter fick jag ett mail som bekräftade 35pund i frakt.
 
Kontinental garanti gäller. Å England ligger ju även det inom EU så garantin gäller även här i Sverige.
 
Billing skrev:
Hur ligger till det till med garantier m.m. om man beställer därifrån?

Världsgaranti på objektiv, kontinentgaranti på kamerahus. Vilket i många fall gör de mer prisvärt att köpa kameror i England än i USA eftersom du då slipper moms + tull och dessutom får garantin. Blixtar och övrigt varierar. Fast vad gäller minneskort har man nog inte så stor nytta av världsgaranti ;)
 
Okej! låter bra det! men hur gör man om kameran går sönder och jag vill kolla om de går på garantin, måste jag skicka kameran till England då eller finns det något ställe här i Sverige man kan gå till då?

Tack!
 
Enligt uppgift från svenska generalagenten gäller ingen garanti i Sverige på Tamron och Sigma för produkter köpta i England. Prylarna måste tillbaka till England för reparation under garantitiden.

Däremot Nikon, ska det inte vara några problem med. Canon - inte en susning.
 
Billing skrev:
Okej! låter bra det! men hur gör man om kameran går sönder och jag vill kolla om de går på garantin, måste jag skicka kameran till England då eller finns det något ställe här i Sverige man kan gå till då?

Tack!

För att förtydliga de Vidar sa, kamerahus och objektiv är bara att lämna in här i Sverige (nikon och canon alltså)
 
Okej! förstår! men hur går det till med dedär "cashback" förstår att man får pengar tillbaka men hur ska man gå tillväga för att få dom pengarna?

Tack ännu en gång!
 
Okej! det måste du göra! Vet du vilka man vänder sig mot om man skulle behöva lämna in en kamera för en garantireparation här i Sverige?
 
Billing skrev:
Okej! det måste du göra! Vet du vilka man vänder sig mot om man skulle behöva lämna in en kamera för en garantireparation här i Sverige?


Kom precis hem från en resa med firman (Åland) och ser att det kommit ett paket att hämta i den den lokala spelbutiken , levereras med Schencker, så det blir en lång väntan tills den öppnar kl. 9 i morgon...Vad gäller garanti så är det svenska Canon man vänder sig till, då jag har köpt kameran i Europa och då gäller europa garanti...

MVH Bosse
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.