ANNONS
Annons

Handla från warehouseexpress

Produkter
(logga in för att koppla)
brasse Bosse skrev:
Kom precis hem från en resa med firman (Åland) och ser att det kommit ett paket att hämta i den den lokala spelbutiken , levereras med Schencker, så det blir en lång väntan tills den öppnar kl. 9 i morgon...Vad gäller garanti så är det svenska Canon man vänder sig till, då jag har köpt kameran i Europa och då gäller europa garanti...

MVH Bosse

Trevligt med schenker, julafton i mån med andra ord:)

Congrats i förskott.

Beställa Nikon från England

Hej!

Kan jag beställa en Nikon från England och få service och reperationer utförda i Sverige om det blir problem?

Finns svenska som menyspråk?

Är det mer än marginella prisskillnader efter 400 kronor i frakt?

Re: Beställa Nikon från England

Mersault skrev:
Hej!

Kan jag beställa en Nikon från England och få service och reperationer utförda i Sverige om det blir problem?

Finns svenska som menyspråk?

Är det mer än marginella prisskillnader efter 400 kronor i frakt?

Inte för att vara oförskämd men just sådana här frågor tar 5 min att leta fram själv.. Har nämnts i den här tråden till och med och den är bara på knappt 3 sidor.

Men men! Svaret är ja på alla frågorna. En D300 går på 12500 kr med frakt. Var beredd att punga ut 3000 kr till om du köper det i Sverige. Det tycker iaf jag är mer än en marginell skillnad.

Drar de (Warehouseexpress) pengar direkt när man lägger in beställningen eller när de skickar varor?

Jag har beställt och betalat med kort och ser att de har dragit pengar. Skickar de mail förutom orderbekräftelsen sen när varor är skickade?

Har mailat de men har inte fått svar?

damir skrev:
Jag har beställt och betalat med kort och ser att de har dragit pengar. Skickar de mail förutom orderbekräftelsen sen när varor är skickade?

Har mailat de men har inte fått svar?

Jag fick bara orderbekräftelsen, men paketet har dykt upp efter en vecka så det verkar funka ok.

Tack Bo för svaret, man är väl bortskämd med svenska shoppar där man kan följa allt fram till dörren :)

Paketet dyker säkert upp i veckan som kommer.

Re: Re: Beställa Nikon från England

Calliii skrev:
Inte för att vara oförskämd men just sådana här frågor tar 5 min att leta fram själv.. Har nämnts i den här tråden till och med och den är bara på knappt 3 sidor.

Men men! Svaret är ja på alla frågorna. En D300 går på 12500 kr med frakt. Var beredd att punga ut 3000 kr till om du köper det i Sverige. Det tycker iaf jag är mer än en marginell skillnad.

Tack för ditt svar Kalle!

Du får vara hur oförskämd du vill. Det brukar bero på dåligt självförtroende. Ryck upp dig Kalle. Du är en bra kille!

vänligen

Peter

damir skrev:
Tack Bo för svaret, man är väl bortskämd med svenska shoppar där man kan följa allt fram till dörren :)
Huruvida man kan spåra paketet hela vägen beror nog på vilken transportfirma som säljaren anlitar. De stora speditionsfirmorna har paketspårservice på nätet, även om man beställer från USA.

PMD skrev:
Huruvida man kan spåra paketet hela vägen beror nog på vilken transportfirma som säljaren anlitar. De stora speditionsfirmorna har paketspårservice på nätet, även om man beställer från USA.

Sådant brukar väl finnas när man loggar in på kontot men hos warehouseexpress kan man inte logga in eller så måste jag vara blind för att jag hittar inte inloggningssidan.

Första testen med kameran verkar kalas, tänk att en 40d är billigare än vad en 300d var när den kom och det skiljer mycket i kvalitet...med cashback så blir det c.a 6100 kr inklusive frakt om jag har räknat rätt.Vad gäller transportgången så kanske man kan se den om man forskar lite på hemsidan, har dock inte brytt mig.Kan bara konstarera att Warehouse express verkar fungera bra, åtminstone i detta fall..

brasse Bosse skrev:
Första testen med kameran verkar kalas, tänk att en 40d är billigare än vad en 300d var när den kom och det skiljer mycket i kvalitet...med cashback så blir det c.a 6100 kr inklusive frakt om jag har räknat rätt.Vad gäller transportgången så kanske man kan se den om man forskar lite på hemsidan, har dock inte brytt mig.Kan bara konstarera att Warehouse express verkar fungera bra, åtminstone i detta fall..

utvecklingen går framåt.. ;)

brasse Bosse skrev:

Leveransen sker med Schenker till ditt vanliga utlämningsställe (ICA i mitt fall). Fick min 40D för nästan en vecka sedan. Leveransen tog på prick en vecka och det funkade bra.

Eszter skrev:
Leveransen sker med Schenker till ditt vanliga utlämningsställe (ICA i mitt fall). Fick min 40D för nästan en vecka sedan. Leveransen tog på prick en vecka och det funkade bra.

fick till den lokala spelbutiken(Schenker),med posten kommer paketen till ICA....Huvudsaken är att det funkade smidigt.. Hoppas handla mer så småningom från från Warehouse...vill ha ett 17-55 ef-s 2.8 och en ny blixt 580 ex II...

det har varit en massa strul nu när jag skulle handla på warehouseexpress vilket slutade med att jag cancelerade ordern

de vägrade dra pengar på mitt kort även fast "shipping address" och "billing/card address" är samma och till slut krävde de en inscannad bild av mitt visa-kort fram och baksida samt även mitt id-kort fram och baksida och där gick gränsen

någon annan som haft problem med att betala med visa från swedbank? kände mig riktigt frustrerad i går men idag har jag börjat sålla begagnatmarkanden här i sverige istället

Jag lade in en skitorder på 3000 SEK och dom vill att jag ska bekräfta att kortnummret är assosierat med min fakurering adress. Jag svarade att jag inte har sådana papper att skicka men däremot så fick dom bankens fax och telefonnummer. Vi får se vart det leder.

Gjorde nyligen en beställning på $10 000 från B&H och det var smidigare än denna skitorder på ca 3000 SEK från warehouse express.

Vi får se om dom kontaktar banken som gett ut kortet eller om jag också måste dra tillbaka orden.

precis samma problem som för mig alltså men enligt min bank så finns det en adress som är associerad med kortet och eftersom denna är samma som adressen jag ber dom skicka varorna till borde det inte vara några problem alls men de har begärt "a utility bill" dvs. en kopia av elräkningen eller liknande för att kunna se att min adress och mitt namn stämmer

föreslog istället att de skulle gå in på eniro.se och kolla men de var benhårda på att ett fax med en räkning var vad de skulle ha (vilket för övrigt är bra mycket lättare att förfalska om det skulle vara så) och sedan har de till och med gått in o låst pengarna på kortet men vägrat dra dom om dom (som jag skrev tidigare) inte fick kort och id inskannade

slutade som sagt med att jag fick ringa banken o be dom "låsa upp" pengarna samt att jag cancelerade ordern

finns det några här som enbart har kunnat lägga en order och betala med kort?
känner mig grymt frustrerad - ta mina pengar för f*n!

fridhamre skrev:
... till slut krävde de en inscannad bild av mitt visa-kort fram och baksida samt även mitt id-kort fram och baksida och där gick gränsen...
Brukar du vägra visa expiditen ditt betalkort och id-kort även när du handlar i andra butiker? Hur funkar det, tycker du? ;-)

ErlandH skrev:
Brukar du vägra visa expiditen ditt betalkort och id-kort även när du handlar i andra butiker? Hur funkar det, tycker du? ;-)

menar du allvar eller är du bara dum med flit?

det är klart jag visar mitt visakort samt legitimation i butik men jag skulle inte tillåta dom att skanna, fotografera, eller skriva av det och spara det i fickan för vad jag vet så är det inte så det är tänkt att fungera

om de vill ha mig som kund så borde dom kunna kontrollera den giltiga adressen på kortet och den adressen jag angivit i beställningen samt expidera min beställning

jag förväntar mig att en butik, på stan eller på nätet, ska följa gängse regler gällande kortköp och inte börja hitta på saker som att begära in elräkningar eller inskannade bilder av legetimation och kontokort

blir fundersam om du Erland skulle vara helt bekväm av att skanna av dina betalkort och legitimation o skicka till en butik över nätet vilken leder tillbaka till min första fråga: menar du seriöst att det är samma sak?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar