Annons

Handla från USA (igen!)

Produkter
(logga in för att koppla)

fotojerka

Aktiv medlem
Vet att denna fråga tagits upp tidigare men kunde inte finna tråden. Jag har en kompis som reser till staterna i slutet av september. Tänkte då passa på att handla en glugg genom honom. Tänkte köpa från B&H i NY. Hur går jag tillväga för att komma så billigt undan som möjligt. Kompisen är då i Karlifonien och bor på ett hotell.

Hur går jag tillväga? Beställer jag i mitt namn från Sverige och ställer utrustningen till hotellet eller ska han göra beställningen i sitt namn på plats och ställe (han är där i ca en vecka)?

Vilka regler gäller och hur gör jag för att det ska bli både så enkelt och så billigt som möjligt? Helst vill jag att han ska ha så lite besvär som möjligt och att han ska slippa att ligga ute med kostnaden.

Däremot finns det några andra fotobutiker i NY som skickar till hotell. Jag har bla använt mig av 17th Street Photo (www.17photo.com) utan några som helst problem när jag varit på tjänsteresor i Detroit ett antal gånger.

Jag tror att det är enklast om din polare beställer i sitt eget namn till hotellet där han bor.

Lycka till!

Vilka regler gäller och hur gör jag för att det ska bli både så enkelt och så billigt som möjligt? Helst vill jag att han ska ha så lite besvär som möjligt och att han ska slippa att ligga ute med kostnaden.
Det enklaste är nog att du hemifrån Sverige beställer objektivet till din hemadress. Då kommer B&H också att hjälpa dig följa de regler som gäller -- och du slipper be din vän smuggla åt dig.

Det enklaste är nog att du hemifrån Sverige beställer objektivet till din hemadress. Då kommer B&H också att hjälpa dig följa de regler som gäller -- och du slipper be din vän smuggla åt dig.

Ja, det fungerar smidigt och snabbt och blir nästan garanterat billigare än att handla från en europeisk handlare.

Jag beställde oxå från 17photo o betalade hemma med kort o leverans till min Amerikanske kompis som hade det i bilen när han hämtade mig på flygplatsen i Detroit

Ska dit själv nu o handla snart.....Så då bär jag det själv in genom tullen i Sverige

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto