Sven.ALX
Aktiv medlem
Jag skulle ALDRIG betala i förskott till en privatperson jag inte känner (och skulle det vara någon jag känner skulle jag inte behöva betala i förskott ...). Blocketpaket är en bra lösning och jag har handlat en handfull objektiv på det sättet och det har alltid fungerat klockrent. Med blocketpaket delar säljare och köpare risken och är båda seriösa är det inget problem, rent teoretiskt skulle det ju kunna gå att lura någon, men det känns allt för omständigt för att någon skulle försöka i praktiken ...
Samtidigt har jag respekt för de som inte vill skicka utan träffa köparen, helt OK, men då får ju också säljaren vara medveten om att han begränsar sin marknad. Vill säljaren däremot skicka mot förskottsbetalning men inte accepterar blocketpaket eller motsvarande, då är det ingen affär för mig!
Samtidigt har jag respekt för de som inte vill skicka utan träffa köparen, helt OK, men då får ju också säljaren vara medveten om att han begränsar sin marknad. Vill säljaren däremot skicka mot förskottsbetalning men inte accepterar blocketpaket eller motsvarande, då är det ingen affär för mig!