Annons

HAMA Blås

Produkter
(logga in för att koppla)

OldSchool

Aktiv medlem
Tjena!
jag är ute efter Hamas stora blåspensel, den utan borst. har för mig den heter 5610 eller liknande är det någon som vet var man kan få tag på en? Linköping eller nätet?
/Tim

Kameradoktorn i Stockholm har väntat på den i flera veckor (om det är samma som jag tänker på) Så Hama kanske har något problem med att få ut den till butik?

Är det en stor svart gummiblåsa och ett rött munstycke på 5 1/2 cm? Jag köpte en sådan Hamablåsa (Uppsala Fotokompani www.ufk.se ) och den är riktigt kanon. De hade någon kvar härom dagen iallafall men du har kanske inte vägen om Uppsala

Galaxens President skrev:
Är det en stor svart gummiblåsa och ett rött munstycke på 5 1/2 cm? Jag köpte en sådan Hamablåsa (Uppsala Fotokompani www.ufk.se ) och den är riktigt kanon. De hade någon kvar härom dagen iallafall men du har kanske inte vägen om Uppsala

Jo en stor svart gummi blåsa utan borst. har dock inte vägarna förbi uppsala=)

Blåsbälg

Tura Nord är generalagent för Hama i Sverige.
www.tura.se För närvarande har de 93 st på lager.art.nr 5610.Beställ av din fotoleverantör. Sen har jag hört att Apotekets revaxör bälg som man använder för att avlägsna vaxproppar i öronen fungerar lika bra...har inte provat detta själv :) Kan vara värt ett försök.

Re: Blåsbälg

canonikon skrev:
Tura Nord är generalagent för Hama i Sverige.
www.tura.se För närvarande har de 93 st på lager.art.nr 5610.Beställ av din fotoleverantör. Sen har jag hört att Apotekets revaxör bälg som man använder för att avlägsna vaxproppar i öronen fungerar lika bra...har inte provat detta själv :) Kan vara värt ett försök.

Hehe har me hört d där me revaxör, anledningen till att ja e extra sugen på hama är att den ska filtrera luften när man blåser?.Får se om ja hittar nån fotohandlare som kan ta hem, annars får d väll bli vaxaren:)

Apotekets vaxtuta fungerar rätt bra för att göra ren sensorn men kan vara lite klen om man vill ha tryck i blåset.

Jag köpte min blåsbälg (20 cm hög) i en konstnärsbutik 1985 och använder den fortfarande.

Värt att titta i andra butiker än fotobutiker...

Bilagor

• test.jpg
    test.jpg
    32.7 KB · Visningar: 765
var inne på en Expert butik o frågade efter blåsbälg, dom hade ingen men erbjöd sig att rengöra med tryckluft. ja tackade nej eftersom att ja vet det är riskabelt. har gjort rent med luft på burk en gång o d funkade bra men vågar mig inte på det igen. men iaf är det inte konstigt att en butik använder den metoden att rengöra med?dom lär väll inte betala om d blir skador?

Tim_D70 skrev:
Tjena!
jag är ute efter Hamas stora blåspensel, den utan borst. har för mig den heter 5610 eller liknande är det någon som vet var man kan få tag på en? Linköping eller nätet?
/Tim

Kolla denna URL:

http://www.hama.de/portal/articleId*3086/action*2563/searchMode*1/bySearch*5610

Det tycks som om man kan köpa direkt från HAMA...

Annars finns den i Norge men är dubbelt så dyr, om jag räknat rätt på valutorna...

http://www.fotomagasinet.no/default.asp?L4=1528&L4Text=Hama Dust EX

Om du bor i sthlm kan du köpa en hama blåsbälg för 115 kr hos sergelfoto. Skynda dig, det finns bara en kvar vad jag såg.

Roben skrev:
Jag har haft apotekets i några veckor och är nöjd med resultatet. 26:- går kalaset på.

;-D

r

kan man köpa den löst eller måsta man köpa vaxgrejjan med? iofs säger min sambo jämt att ja inte lyssnar, så ja behöver kanske lite revaxör, iofs e d kanske inte så bra att blåsa in i kameran efteråt:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar