Advertisement

Annons

Gratis kurs för dig som känner dig osäker inom något fotoområde?

Produkter
(logga in för att koppla)
Test av Nikon D70 brusreducering. IS0200, 30 sekunders exponering. Till höger 100% crop kraftigt lättade med nivåer. Överst utan brusreducering, under med kamerans brusreducering. Som väntat försämras skärpan och bruset reduceras inte (om det nu är så mycket brus?)
 

Bilagor

  • noisered.jpg
    noisered.jpg
    42.9 KB · Visningar: 316
Hoppas att detta kan visa lite av den värme som jag tyckte saknades, eller så var det kanske en jacka. :)
 

Bilagor

  • nattkurs.jpg
    nattkurs.jpg
    46.6 KB · Visningar: 256
En av mina bilder från igår. Tyvärr glömde jag kameran på iso 800, men tycker inte bruset blev alltför störande ändå.
 

Bilagor

  • nightvision.jpg
    nightvision.jpg
    26.4 KB · Visningar: 415
Betalning på nattfotokursen

Det brukar funka bra på kurserna att ni lägger 20:- var i en plastburk på fikabordet. Med den avgiften har vi täckt lokalkostnad + kostnaden för det fikabröd som jag köpt.

På nattkursen funkade det inte riktigt lika bra. Alla av er betalade inte. Jag fick ihop 300:- till lokalen, men inget för de kransar jag köpt.

Försök komma ihåg att lägga 20:- i burken nästa gång. Det är en liten kostnad för er, men om ni glömmer så blir kostnaden stor för mig.
 
Vet inte riktigt vad jag ska säga.
Jag blir heligt förbannad.

Inte nog med att folk hoppar av i sista sekund så att andra som kanske verkligen ville gå inte hade någon chans, sedan betalar inte dom som går.

Vet inte hur många som inte betalade men jag betalar gärna det som fattas, räkna ut det så tar jag med lite extra slantar till macro kursen.
Tycker det är mycket dålig stil i och med att ni lägger ner så mycket tid att organisera dessa kurser och fixa fika.
 
Sorgligt!

Lägg på ett par tior per deltagare på macrokursen så du får tbax pengarna. Finns ingen anledning att du ska behöva lägga ut massa pengar själv.
Tror inte att någon kommer protestera?!

//Christopher
 
Om jag kan gå på macrokursen har jag inget emot att betala lite extra även fast jag inte kunde gå på kvälls/natt-fotokursen!

Nema problema!

/mie
 
Jag lägger gärna extra på lördag för att täcka natt-kursen. När vi nu har möjlighet till dessa utmärkta kurser tycker jag att vi deltagare har ett gemensamt ansvar för det här.

Noterade också att flera som lämnade återbud till nattkursen inte gjorde det via bokningen, utan via diverse forum, kanske blev fel antal p.g.a. det?

Jag tycker också att vi kan göra till regel gemensamt att betala DIREKT vi kommer till lokalen, innan man sätter sig ner, inte vänta tills fikat, det är ju struntsummor, men det är ju alltid lätt att glömma...
 
Tyckte det kändes som färre än 40 på kursen, Men att bara en 15, 16 stycken skulle ha betalat känns snålt.

Iofs blev det lite hastigt när vi skulle iväg men iaf.
 
Det är ju helt sjukt..

Men, jag tror också att det kan ha med deltagarantalet att göra.. vi var ju INTE 40 pers..så det blev ju lite färre.. Men.. synd ändå! men säg att vi var 15, så blir det ju 15*20=300, så någon måste ju ha hoppat över att betala.. Hur mycket var det som saknades?

Jag är verkligen ledsen över det som har hänt, efter all den möda som du lägger ner Janne, du ska ha evigt tack!
 
Vi som betalade kan i alla fall ha gott samvete, men de andra...
Vi var väl i alla fall över 20 pers på teorin.
 
Stadshus by night

Ett av mina alster med tema "Nattfoto på Stadshuset"
 

Bilagor

  • crw_5878_rj-fixad-liten.jpg
    crw_5878_rj-fixad-liten.jpg
    48.5 KB · Visningar: 238
Ett minne av förmiddagen

Tur att man hade stativet med sig, så man kunde vila mot något.
 

Bilagor

  • academy-liten1.jpg
    academy-liten1.jpg
    41.5 KB · Visningar: 234
grymt avundsjuk

jag är grymt avundsjuk på er som gick nattfotokursen...

för att dra lite uppmärksamhet till mina egna, stapplande försök inom området, så postar jag därför i den här tråden. kolla och kommentera gärna mitt nattfotoalbum:

natt i stockholm

hej!

/f - smudo.org
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.