Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Going digital II

Produkter
(logga in för att koppla)

Shagwell

Aktiv medlem
Hm, "min" förra tråd var av någon anledning stängd så jag får väl börja om.
Jag beställde aldrig en 7i utan lånade en av en polare som jag testat den under ett par veckors resande. Vad tycker jag då? Spontant verkar det vara en bra kamera med bra inställningsmöjligheter och hyfsad optik. Ja, en i stort sett prisvärd kamera. MEN jag klarar inte av den elektroniska sökaren. Jag tycker att helt motbjudande att arbeta med och tycker efter två veckors intensivt användande att den blir svårare och svårare att acceptera.
Jag kommer inte att köpa en 7i. Om det blir en digital kompakt blir det en med optisk sökare men just nu lutar det mer åt en digitalsystemkamera. En D100 då!
Tack för hjälpen Jan.

Att jag stängde din tråd berodde på att den tappade sin inriktning, men det gick ju bra såhär :)

Ja det är en vanesak och smaksak vilken sökare man gillar och tycker att man kan jobba med. Kul att du testade 7i.

Personligen siktar jag mot ett digitalt systemkamerahus inom c:a två år. Fram tills dess skall jag investera i objektiv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar