Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gissa motivet igen
- Trådstartare AnWi
- Start datum
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Du får nog vara lite mer precis än så: det du ser på bilden är inte botten på skalan, utan slutet på skalan.
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Det är inte helt fel, men inte så pass rätt att jag vill avslöja vad det är. Men ni har fått en ledtråd: skalan slutar med tian ni ser i bilden...
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Bilden är inte spegelvänd eller mixtrad med på så sätt. Den är beskuren, och jag har lagt på USM, men jag försöker inte luras med den.
Och det är inte heller varvräknare, även om den ju på något vis 'räknar' varv.
Och det är inte heller varvräknare, även om den ju på något vis 'räknar' varv.
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Inte en undertrycksmätare.
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
visaren till en sumlogg. Den visar knop.
Grattis!
Anledningen till att skalan på en båtlogg är felvänd är hållet som vajrar slås åt: de vanliga är slagna ("vridna") åt ett håll. Och om propellern som driver vajern skall vrida denna vajer så att den pumpar ut det vatten som eventuellt läcker in måste skalan vara "felvänd". Det skulle förstås gå att använda en icke-standard vajer, men då blir loggen dyrare.
Bilagor
TA0
Aktiv medlem
Och jag som trodde mig veta det mesta ;-) Tänk vad mycket kunskap som finns samlad här på Fotosidan. Allt är kanske inte livsviktigt men onekligen roligt att få lära sig.Grattis!
Anledningen till att skalan på en båtlogg är felvänd är hållet som vajrar slås åt: de vanliga är slagna ("vridna") åt ett håll. Och om propellern som driver vajern skall vrida denna vajer så att den pumpar ut det vatten som eventuellt läcker in måste skalan vara "felvänd". Det skulle förstås gå att använda en icke-standard vajer, men då blir loggen dyrare.
---/T
Per_tissen
Aktiv medlem
Vad är då detta?
Det där är flärpen som håller locket till en Zippo (eller en kopia) öppet/stängt.
En tändare helt enkelt.
Per_tissen
Aktiv medlem