Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
En bindning av något slag var min första tanke. Till skridskor kanske, eftersom den ska vara lättis?
Men det är ju inte tvärt om till bakluckan... Hm
 
(Hm, är det här jag borde satt in pausfågeln?)
Ledtråd i stället: Grejen t.h. brukar firas, men så värst festligt blir det sällan.
 
Godkänns, Ulf!
Det är själva ankaret. Firas ibland, vad jag förstår. 'Broms' för båtar. -(Ska ropa 'kasta ut bromsen!' i sommar; alltid retar det några snobbseglare!)
Fördäcket på en båt tolkade jag lite vilt som motsats till 'bakluckan på en bil'...
 

Bilagor

  • genevesjön.jpg
    genevesjön.jpg
    47.2 KB · Visningar: 214
gitte edelman skrev:
Godkänns, Ulf!
Det är själva ankaret. Firas ibland, vad jag förstår. 'Broms' för båtar. -(Ska ropa 'kasta ut bromsen!' i sommar; alltid retar det några snobbseglare!)
Fördäcket på en båt tolkade jag lite vilt som motsats till 'bakluckan på en bil'...
Tack!
Det är kul att läsa igenom ledtrådarna efter att man fått rätt gissning.
Då är de plötsligt glasklara!

Nu ska jag leta fram något ur gömmorna :)
 
Min spontana gissning var ett par ben på en sandstrand... men det är det nog knappast..
Kanske någon form av keramik..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.