ANNONS
Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
...eller på bakgårdstrappor, när man krälar (sniglar) hem från puben...
Jag gissar trappa eller lagerhylla eller halkskydd på brygga.

(Tack för det, Daniel! Du är välkommen att ta för dig i min trädgård. There's more where that came from! Och en bjässe - stor som en boa constrictor - bor i komposttunnan. Hoppas du har stora lager med vitlök! :) )

gitte edelman skrev:

(Tack för det, Daniel! Du är välkommen att ta för dig i min trädgård. There's more where that came from! Och en bjässe - stor som en boa constrictor - bor i komposttunnan. Hoppas du har stora lager med vitlök! :) )

Du e närmast..

gitte edelman skrev:

Oj missade HELA din text.. det är en trappa

Bilagor

• jadu2.jpg
    jadu2.jpg
    57.4 KB · Visningar: 93
Wow trappa :)
Fick en idé kan man inte visa bild på en atom taget i en accelerator och så skall alla gissa var atomen hör hemma samt dess vikt och plats i det periodiska systemet..? Nehej inte rätt forum kanske...?

White N nerdy.

xandx skrev:
Wow trappa :)
Fick en idé kan man inte visa bild på en atom taget i en accelerator och så skall alla gissa var atomen hör hemma samt dess vikt och plats i det periodiska systemet..? Nehej inte rätt forum kanske...?

White N nerdy.

Vilket skärpedjup skall man använda när man fotar atomer då?? :p

Tigerbeat skrev:
Vilket skärpedjup skall man använda när man fotar atomer då?? :p

Tror nog att det bör vara stort skärpedjup eftersom atomer rör sig väldigt snabbt, fast det hade varit coolt att se en bild på en atom med kort skärpedjup :p

Nikon kanske släpper en Nano Dµ0.00000000200 vem vet :)

Man kan fota, inte atomer, men väl spår av accelererade partiklar i en bubbelkammare. Skärpedjupet sätts så hela bubbelkammaren är skarp. Fotas samtidigt från tre håll för att bubbelspårens böjning ska kunna mätas. Jag har själv flera år sysslat med att klassificera bilder från bubbelkammare i en av CERNS acceleratorer. Jag tror inte att ni vill tävla med mig ifråga om att skilja tex. en proton från en elektron. Man får fingertoppskänsla för dom efter att ha sett några tusen. :)

Trappa. Hurra, men ojdå! Jag har mest bilder av sniglar, så nu får nån annan ta över!

önskar det! dom där fantastiska myrbilderna som dyker upp på FS - vems är dom nu igen? - gör en ju grön av avundsjuka! illgrön!

Förresten - jag har inte sett en enda myra i denna trädgård! Någonsin! Sniglar och snäckor i massor. Gråsuggor, daggmaskar, tusenfotingar och massor av tvestjärtar, men inga myror! Skumt!

Senast ändrad:
Okej då kör vi!
Jag kommer inte kunna kolla svaren förrän imorgon..!

Bilagor

• liten_skit_fs.jpg
    liten_skit_fs.jpg
    83.5 KB · Visningar: 120
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar