Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok, du får rätt för det. Här kommer hela bilden. Se så kul man kan ha med några tomma ölflaskor (uppdrickandet är kanske ännu roligare:)) och en holländare. Din tur!
 

Bilagor

  • pivní téz.jpg
    pivní téz.jpg
    40.4 KB · Visningar: 95
Senast ändrad:
Här ett lite annorlunda grepp!
Bilden visar uppenbarligen en skylt, men VAD STÅR DET PÅ SKYLTEN?
(Språket är amerikansk engelska)
 

Bilagor

  • läsrätt.jpg
    läsrätt.jpg
    44.4 KB · Visningar: 119
gitte edelman skrev:
Här ett lite annorlunda grepp!
Bilden visar uppenbarligen en skylt, men VAD STÅR DET PÅ SKYLTEN?
(Språket är amerikansk engelska)

I och med att du påpekar att det är amerikansk engelska förutsätter jag att det finns en skillnad i stavning/stil/betydelse/ordval från brittisk engelska. Har jag rätt i det?
 
Ha, ha!
Första och sista ordet har ni listat ut:
DANGER
ALLOWED
Däremellan är det två ord.
Bakgrunden borde innehålla material som ger ett tips om vad det kan röra sig om. (Ni där uppe borde känna igen elementen ifråga!)
 
Gvbrdgvnit skrev:
I och med att du påpekar att det är amerikansk engelska förutsätter jag att det finns en skillnad i stavning/stil/betydelse/ordval från brittisk engelska. Har jag rätt i det?

Nej, Fredrik. Så invecklat är det inte.
Tänker bara att engelsmännen kanske hade uttryckt sig annorlunda. Med lite inkastade 'please', osv....
 
Anders slog huvet på spiken!
(Orsaken är att det var 'snapping turtles' i vattnet! Farliga, om man inte har snapping-turtle-säker jacka på sig...)
Fast isen var ju inte så inbjudande heller...
 

Bilagor

  • no swimming allowed.jpg
    no swimming allowed.jpg
    44.2 KB · Visningar: 64
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.