Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Som socialantropolog och fd Boliden- och Ume- och Tromsöbo borde jag vetat det! (*skäms*)
Jag har faktiskt diskuterat just dessa njallor med en engelsman som sett en finsk-rysk-samisk film nyligen. Han tyckte det var en löjlig uppfinning och att björnan, järvar, råttor, mm. väl kunde ta sig in i en sådan. (Jag är rädd att jag bad honom ta sig i häcken och att samerna nog visste vad som funkade bäst. I stort sett. Sammandrag av vad jag sa, om man säger så.)
Får jag lasta ner bilden och visa honom?

Problemet är bara en ny bild!
Kan någon annan ta vid - please?!
 
gitte edelman skrev:
Som socialantropolog och fd Boliden- och Ume- och Tromsöbo borde jag vetat det! (*skäms*)
Jag har faktiskt diskuterat just dessa njallor med en engelsman som sett en finsk-rysk-samisk film nyligen. Han tyckte det var en löjlig uppfinning och att björnan, järvar, råttor, mm. väl kunde ta sig in i en sådan. (Jag är rädd att jag bad honom ta sig i häcken och att samerna nog visste vad som funkade bäst. I stort sett. Sammandrag av vad jag sa, om man säger så.)
Får jag lasta ner bilden och visa honom?

Problemet är bara en ny bild!
Kan någon annan ta vid - please?!

Ja visst är det bara lasta ner.
Och då bör man också veta att stegen inte står där när man inte är där. Och att denna är ett modernare felbygge som är för lågt ner.
Jag skickar en bild till dig på en riktigt byggd Njalla. Ska bara hitta den
Mvh/-Anders
 
Tack!
Fin bild annars också!
Just en sån där dag när det är så härligt att skida runt...
Aha, ta ner stegen. God idé. Engelsmannen såg för sig björnar som slog ner byggnader till höger och vänster så stickorna rök. Jag sa att det inte är isbjörnar ni kör med däruppe. Eller Disneybjörnar.

(Han hade också läst om 'vargsäkra' jackor. Frågade om jag hade en sådan! Jag sa att jag snarast skulle införskaffa en, eftersom vargarna kan vara nog så besvärliga tidvis. Hänger i klungor på kläderna. Ärmar och fållar trasas upp när man skakar av dom.
Jag tror han förstod galoppen. Har inte nämnt jackan efter det... ;)
Mvh
/Gitte

OK, ok, nu ska jag hålla mig till tråden!
TILL TRÅDEN!
 
Helt ohämmat sätter jag mig vid rodret efter lite tårtätande. Och eftersom dagens tema verkar vara en "hembyggdsfotogissningstävling" så bidrar jag även med en vara som är mycket uppskattad i det land jag bott en längre tid: Gissa på!
 

Bilagor

  • untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    18.9 KB · Visningar: 98
Jag skymtade ett skruvfäste först, men kunde inte förstå vad det skulle hålla i.
Jag gissar på en hållare för ett gevär i alla fall!
 
Nix, i varje sak förvaras en sak... Som inte behöver vara av samma sort. Det finns nämligen en uppsjö av olika sorter. En av sorterna från det här landet är nog den dominerande på marknaden..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.