Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm det är definitivt en gänga av något slag. Att den är på snedden har jag sett i växellådor bla. Men så smal och i mässing? En sextant skulle det kunna vara?

Jajemen gängor är det, och mässing som du säkert redan listat ut. Och inom fordom kan man nog placera produkten, Tar en bild till för att förvirra mera.

Bilagor

• prod 23.jpg
    prod 23.jpg
    21.6 KB · Visningar: 217
Morn Petter, Kul med folk som är uppe tidigt och är i gasen. Men dina gissningar ligger inom spec men du kanske ska byta språk? Men andra ord fel svar.

Dina bilder är ju hopplösa
Den sista ser ut som en detalj av ett uppochnervänt trädgårsdbord.
Den första är någon sorts finmekanik

Jag får inte ihop det

Petter ...

Jag vet att jag är kass som fotograf men du ska få hela bilden Petter så ska vi se om du kan gissa, och tråden är din. Btv gas kan vara gasoline, omvänt språkbruk.

Bilagor

• prod 22.jpg
    prod 22.jpg
    13.9 KB · Visningar: 140
Ja men se på sjutton. Jag tänkte faktiskt den tanken en gång!

Ledsen om jag sårade dig med mitt förra inlägg. Det var bara ett uttryck för min egen frustration. Du är en nmästare på att klura ut svåra utsnitt för gissning.

Själv är jag verkligen i skuggan av detta.
Här dundrar jag in mitt nästa bidrag.

Petter ...

Bilagor

• IMG_8094_1.jpg
    IMG_8094_1.jpg
    12 KB · Visningar: 128
Hej Petter.

Nej då jag är inte sårad, och jag skulle gissa på en grindstolpe om det nu är skuggan vi ska gissa på.
Kan vara ett solursfundament med?

Michael

Båda är fel. Men soluret skulle kunna vara en ledtråd.

Under solsken uppstår skuggor.

Här kommer en detalj som kan leda till lösningen

Petter ...

Bilagor

• IMG_8094_3.jpg
    IMG_8094_3.jpg
    14.4 KB · Visningar: 133
ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto