Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
gitte edelman skrev:
frukostflingepaket?
(Glad att ledtrådarna gick hem, Ante! Chrille tyckte tydligen dom var helt obrukbara. :/ )
Nej, men miljöpoäng;-)

Ibland fattar jag ledtrådar och ibland är jag fullkomligt ute och cycklar i badkaret när andra förstår. Det är tjusningen med ledtrådar...

Miljöpoäng utdelades för gissning som prickade in marin miljö.

Förutom frukostflingor dristar jag mig till att gissa på margarinförpackning. (Pga att jag inte bott i Sverige sen 1991 är jag också ute och cyklar när det gäller förpackningar och logos på lokalt producerade varor. Tja, andra varor också. Missade Apple äpplet nyligen...)

gitte edelman skrev:
Miljöpoäng utdelades för gissning som prickade in marin miljö.

Förutom frukostflingor dristar jag mig till att gissa på margarinförpackning. (Pga att jag inte bott i Sverige sen 1991 är jag också ute och cyklar när det gäller förpackningar och logos på lokalt producerade varor. Tja, andra varor också. Missade Apple äpplet nyligen...)

Nej, inte margarinförpackning heller. Men jag tror att detta motiv var synligt även före 1991 men knappast i England utan bara i Sverige.

Inte gräddfil eller kaffegräddeförpackning. Inte heller halkskydd även om jag har sett sådana med mycket snarlikt motiv.

Jag skulle vilja säga att motivet är mycket vanligt. Upptäckte just att det finns en "fanclub" för flitiga nyttjare av förpackningens innehåll.

Med "cyckla i badkaret" menades inget annat än motsvarande "plocka blåbär i lingonskogen" dvs gamla (är ju född på sextiotalet) uttryck för när man är lite snett ute.

Senast ändrad:
Har även försökt att få fram hur gammalt motivet är. Jag minns det från barndommen (sextio och sjuttiotalet) och det stämde om än i en något modifierad form. Bilden på förpackningen har alltså hängt med väldigt länge så alla har nog sett den flera gånger...

chrilles sida skrev:
flower power måsteeeeeeeeeeeeeee det vara haha.
Nej, faktiskt inget "flower" men däremot får man en del "power" av det enligt reklamen.

För egen del får det vara punk i stället för flower power...

Ledtråd: kolla kylskåpet! Kan finnas där.

yogurt-fanclub finns ju, men den Turkiska har inget sånt märke....har den svenska?
Trevlig midsommar föresten, här (i Västerbotten) regnar det, men innan kvällen skiner säkert solen:)

öl hahaha finns inget annat där...bara skojade har faktiskt letat i kylen men blomman är blå istället för grön på skåne mejeriernas produkter.

Inte öl, yoghurt eller fiskleverolja. Så som jag förstår det så finns det bara en producent av produkten och att den finns med samma förpackning i hela landet. Som sagt: jag tror det i alla fall.

Det har tydligen gjorts försök att tillverka produkten i Töreboda en gång i tiden men det lades visst ner...

Som barn var jag tokig i detta men nu skulle jag föredra innehållet i Christer Liljas kylskåp.

Vuxna äter det nog mest i Augusti skulle jag tro.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto