Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte en vattenpöl och inte ett öga med reflexer i. Däremot så stämmer det att det är reflexer i föremålet och i ett av svaren nämns en viktig del av motivet men som inte är själva den efterfrågade saken. Oj, vad jag känner mig obegriplig i dag...

Muzze skrev:
Tusan så knepigt! Jag tycker att det eventuellt ser ut som en lackad yta.

Motorhuv?

Miss igen! Det är alltså den lilla ljusa "saken" eller det den eventuellt kan höra till som avses. Det ovanför hör inte till men är ändå en väldigt viktig vägledning för att komma fram till vad det kan vara för någonting som avses.

vickis75 skrev:
*slänger mig glatt in i gissningarna*

Ett sikte av något slag, t ex till ett luftgevär?

Mitt i prick Viktoria! Det är ett sikte till vad som tydligen är något som kallas AK47. Själv trodde jag att det var ett gevär...

Bilagor

• puttkornhel.jpg
    puttkornhel.jpg
    62 KB · Visningar: 150
Wiee, vad kul! Kan väl tillägga att jag skrev min gissning innan jag såg den större bilden - fick roa mig med ett blöjbyte och lite annat innan jag hann posta. *s*

Kommer bild strax! :)

Vare sig smyckeskrin eller hemmagjord. Däremot blev bilden lite (ok ganska mycket) förstörd av att minskas ner så mycket...

Ser ut som bladguld på en ojämn yta och präglade eller skuggade bokstäver. Med tanke på dina samlingar så kan jag inte undgå att gissa på en...bok...

Näpp, inte en bok heller. Kan slå vad om att du har en sådan här du med.

Edit: Metalltankarna är tankar i rätt riktning.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto