Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Va fan, vare så lätt...

Men det är faktiskt redan installerat, i Hammarby sjöstad.
 

Bilagor

  • 115_1571.jpg
    115_1571.jpg
    35.2 KB · Visningar: 333
Haha... Ledsen om jag stör motivgissningen men det här sammanträffandet var bara för sjukt...

Mindre än 20 minuter efter att jag ställde frågan om Silverfisken, sitter jag och bläddrar i Hyregästföreningens broschyr som jag nyss fick av en medlemsrekryterare som knackade på.

Under rubriken "Mot mögel och mygel" står följande att läsa:
Om det ofta blir kondens på fönstren under vintertid betyder det att du har för fuktigt inomhus. Silverfiskar (små djur som trivs i fuktig miljö) är ett annat tecken, liksom missfärgningar på golv, väggar och tak.

Sjukt är ordet... :-D
 
Lasse H skrev:

Vi som börjar bli lite till åren har ju ingen chans att se så smått....:)
Vilka 'vi' - inkludera inte den här gamla hökögda kärringen ... grrr. Jag ser tex. en silverfisk på en halvmils avstånd (var bara för sen att logga in.).

Jag gissar f.ö. att den 'lilla' bilden föreställer något på väggen i tunnelbanan i Sthlm. (Eftersom jag troligen har fel får du väl skratta bäst och sist, Lasse!)
 
Rätt!

BIl från bilskroten i Kyrkö mosse i Värmland. Fotad med hederlig gammal lampblixt en väldigt regnig dag. Hoppas Landvetter blev roligare nu!
 

Bilagor

  • bil4.jpg
    bil4.jpg
    43.3 KB · Visningar: 180
Det var kul! De olika rödfärgerna gjorde att jag slog bort tanken på rostig bil. Färgerna såg så utstuderade och konstnärliga ut! Ett oväntat fall av att 'verkligheten är mer fantastisk än dikten'!
(Hoppas dom 'got your baby off the ground', David.) :D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.