Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gemensamt foto i Sthlm den 1 maj?

Produkter
(logga in för att koppla)
Klädmodet har inspirerats av de afghanska kvinnornas burka.
 

Bilagor

  • crw_8359l.jpg
    crw_8359l.jpg
    33.1 KB · Visningar: 299
Detta var det sista jag såg av polisrytteriet. Antar att hästarna fick en trivsam kväll på Gärdet istället.
 

Bilagor

  • crw_8265-1l.jpg
    crw_8265-1l.jpg
    32.7 KB · Visningar: 285
RolandM skrev:
Detta var det sista jag såg av polisrytteriet. Antar att hästarna fick en trivsam kväll på Gärdet istället.

Coolt. Hästarna har cool utstyrsel... ROBOHORSE ;)

Ni verkade ju ha kul igår. synd att man var sjuk och inte kunde ta ut sin D70 på provtur. Dock så hade jag fått nöja mig med bilder på 18-70 nivå så att säga.
 
skelett skrev:
snubben som kicka sönder tbanan åkte väl fast eller? jag använde mange som skydd när jag anmälde fanskapet! =)

Lillkillen krashade ju en hel ruta så det var hål ut från tunnelbanan, han sprayade ner hela karlaplans tunnelbanestation, han va JÄTTEHÄFTIG... tycke han nog själv iaf.. Tror dock inte att han åkte dit, såg att väktarna såg aningen borta ut när de tittade lika mycket framåt som bakåt när de gick upp för rulltrappan vid slussen.
 
ja fan väktare är ju odugliga. borde sparkat sönder fanskapet själv istället. (lätt å säga...)
 
god morgon allihop, förlåt att jag kom försent, var hemma en sväng efter morgonens tåg och hann inte till klockan 6. Och sen blev det ju försent. Synd att jag inte kände igen någon av er...

Själv spelande jag slagverk och var alltså mest framför kameran.

Ska kolla bilder nu.
 
Ni kanske missade när Dogge Doggelito tog upp sin pistol.
 

Bilagor

  • maj0201.jpg
    maj0201.jpg
    42.1 KB · Visningar: 241
BildBatch 1 (kanske lite trögladdad och med en hel del kompis-snapshots)




några bilder blev det ju även för mig, kan inte
ni andra visa vad ni har fått till?
 
Kul o se era bilder, man får ju uppenbart fler uppslag till idéer på vad man kan göra på nästa demo, vet inte vilken det blir, men AFAs demo på nationaldagen känns som en het kandidat.

Har själv lagt ut en bild från reclaim också för bildkritik.
 
Var också o fotade reclaim. Fick nog en massa bra bilder. När "vandalerna" hamnat ända vid stureplan tänkte jag fota lite till. Gissa vad som händer? Jo polisen tar och omringar en jävla massa ungdomar och jag råkar vara inom deras område. Så jag blev visiterad och ukörd till typ kaknästornet med resten. Inte gick det häller att säga att man bara var där för att fota. Man måste nog ha långt objektiv eller presskort för att bli tagen på alvar.
Aja, man får hoppas att bilderna i alla fall lyckades.
M.v.h.
 
[iavslut110817skrev:[/i]
Man måste nog ha långt objektiv eller presskort för att bli tagen på alvar.
M.v.h.

Jag kan intyga att det räcker med långt objektiv. Hade inga problem att gå genom avspärrningarna vid Karlaplan trots att andra blev stoppade.
 
macmolarin skrev:
Jag kan intyga att det räcker med långt objektiv. Hade inga problem att gå genom avspärrningarna vid Karlaplan trots att andra blev stoppade.

he he bra att veta. Ska nog köpa mig ett sånt, har lite gammal utrustning.
M.v.h.
 
Brukar inte spela någon roll om man har långt objektiv eller presslegg heller. Vid den senaste demon vid nalen mot israelfesten blev samtliga som befann sig på plats omringade och satta på den regnvåta trottoaren i 2 timmar, sen blev de körda till kronobergshäktet och fick sitta där över natten. DNs fotografer fick sitta på marken i 40 minuter innan de lyckades ta sig loss, men alla andra fotografer, och allra mest de utan presslegg fick så snällt hänga med till häktet. Sånt man får räkna med för att få de finfina bilderna, problemet e bara att det är inte sällan som man får tillbaka sin kamera och helt plötsligt är filmen eller minneskortet tomt, ojdå.. säger de på häktet... vi har inte rört något. Därför krävs det en känsla också för att känna när och vart man ska sticka när det hettar för mycke, man vill ju inte direkt dra hem och inte heller hamna i häktet.. =)
 
xdork skrev:
Brukar inte spela någon roll om man har långt objektiv eller presslegg heller. Vid den senaste demon vid nalen mot israelfesten blev samtliga som befann sig på plats omringade och satta på den regnvåta trottoaren i 2 timmar, sen blev de körda till kronobergshäktet och fick sitta där över natten. DNs fotografer fick sitta på marken i 40 minuter innan de lyckades ta sig loss, men alla andra fotografer, och allra mest de utan presslegg fick så snällt hänga med till häktet. Sånt man får räkna med för att få de finfina bilderna, problemet e bara att det är inte sällan som man får tillbaka sin kamera och helt plötsligt är filmen eller minneskortet tomt, ojdå.. säger de på häktet... vi har inte rört något. Därför krävs det en känsla också för att känna när och vart man ska sticka när det hettar för mycke, man vill ju inte direkt dra hem och inte heller hamna i häktet.. =)

Jävlar, så det händer att filmen "går sönder". Men pressleg borde väll klara upp saker och ting.
M.v.h.
 
avslut110817skrev:
Jävlar, så det händer att filmen "går sönder". Men pressleg borde väll klara upp saker och ting.
M.v.h.

Inte nödvändigtvis, i DNs fall klarade det upp deras situation efter 40 minuter, men många frilansare fick tillbringa natten i häktet.

Från EUmötet i Göteborg har man hört flera personer vars filmer "försvann" eller "gick sönder" under tiden deras kameror var i polisens förvar. Vet inte om det är vanligt eller om det var undantag i Göteborg men jag skulle inte direkt känna mig trygg att lämna ifrån mig kameran när man kommer till häktet.
 
xdork skrev:
Inte nödvändigtvis, i DNs fall klarade det upp deras situation efter 40 minuter, men många frilansare fick tillbringa natten i häktet.

Från EUmötet i Göteborg har man hört flera personer vars filmer "försvann" eller "gick sönder" under tiden deras kameror var i polisens förvar. Vet inte om det är vanligt eller om det var undantag i Göteborg men jag skulle inte direkt känna mig trygg att lämna ifrån mig kameran när man kommer till häktet.

Alltså det låter ju lite skumt, eftersom bilderna man tagit möjligtvis kan hjälpa polisen med diverse (typ binda nån till brott) så det verkar ju konstigt att de skulle vilja ta bort dem.
Aja best är att veta när det är dags att lämna.
M.v.h.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.