ANNONS
Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
oddball skrev:
Vilken underbar tråd jag har hittat här. Är ny vad gäller gatufoto men har upptäckt att det är det roligaste som finns.

Välkommen in i tråden.....och visst är det roligt med gatufoto.
Gatufoto är den enda fotogenren som lika gärna utövas gående som stående som sittande eller liggande...eller?

Eller åkandes valfritt fordon för den delen.

Friheten är stor

Jag har börjat att fundera ut vilken typ av gatufotobilder jag vill ta, här är en jag tog i New York 2004, det är ett exempel på att det blir bättre om man frågar först innan man tar. Han sa bla.: "If you live in fear you are already dead", det står Veterans for peace på flaggan

/Magnus

Bilagor

• ismg_7612.jpg
    ismg_7612.jpg
    48.4 KB · Visningar: 634
Ah, ja gatufoto är ju kul så jag lägger väl upp min "Kapitalistisk punkare" då... Inget smygfoto här inte; hennes kompisar stod precis brevid och observerade min hastiga kameramanöver och log lite. Detta folkslag är väl vana... :)

Bilagor

• 25,cut,ps,ram.jpg
    25,cut,ps,ram.jpg
    45.4 KB · Visningar: 599
"Master and servant" i Gamla stan, Sthlm. Dessa dramatiska figurer stod och delade ut flygblad för Amnesty. Dom är bra på att få uppmärksamhet, och det kan nog behövas i dessa tider..!

Bilagor

• 058 amnesty-figurer,cut,ps.jpg
    058 amnesty-figurer,cut,ps.jpg
    57.4 KB · Visningar: 593
Gatubild.. tja, det finns nog en gata under alla hojar... Vart bilden är tagen? Gissa...

Bilagor

• 51 massor med cyklar,cut 15-10.jpg
    51 massor med cyklar,cut 15-10.jpg
    48 KB · Visningar: 572
Micke @ndersson skrev:
Ah, ja gatufoto är ju kul så jag lägger väl upp min "Kapitalistisk punkare" då... Inget smygfoto här inte; hennes kompisar stod precis brevid och observerade min hastiga kameramanöver och log lite. Detta folkslag är väl vana... :)
Snygg bild! Men jag måste bara varna för att ta kort på folk vid bankomater, folk tror att man fotograferar när de slår in koden. Jag var när på att plåta folk som stod i kö för en bankomat, tills jag såg att många i kön stirrade med blicken "Jag ringer polisen...". :D :p

Fabian Fogelberg skrev:
Snygg bild! Men jag måste bara varna för att ta kort på folk vid bankomater, folk tror att man fotograferar när de slår in koden. Jag var när på att plåta folk som stod i kö för en bankomat, tills jag såg att många i kön stirrade med blicken "Jag ringer polisen...". :D :p

Tackar, och du har helt rätt; just denna plats är ju förstås extra känslig, och jag övervägde noga om jag skulle ta bilden... kunde dock inte låta bli. Men jag var dock noga med att stå i en sådan vinkel att det var omöjligt att se knapparna. :)

Och jag som inte ens bor i Uppsala. :)
Men jag har läst lite kurser där och jag minns att det brukade se ut sådär när jag kom med bussen från Sthlm.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar