Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Kul att tråden vaknat till igen, man rycks med liksom.

Akkurat på Hornsgatan i Stockholm.
 

Bilagor

  • sitt-ute_400.jpg
    sitt-ute_400.jpg
    94.1 KB · Visningar: 412
Eller det kanske förresten är jag som har sovit, tråden verkar ju ha lunkat på i stadig takt.

Berlin i somras.
 

Bilagor

  • u-bahn_400.jpg
    u-bahn_400.jpg
    66 KB · Visningar: 406
En bild på förstamajspelarna... Jag känner mig bara generad när jag försöker ta upp kameran och ta bilderna framifrån, så de flesta bilderna blir baksidor. Sedan är jag nog inte riktigt säker på ämnet "gatufoto" än.
 

Bilagor

  • img_0969 web.jpg
    img_0969 web.jpg
    38 KB · Visningar: 255
Ingsan55 skrev:
Jag känner mig bara generad när jag försöker ta upp kameran och ta bilderna framifrån, så de flesta bilderna blir baksidor. Sedan är jag nog inte riktigt säker på ämnet "gatufoto" än.

Ett vanligt fenomen.
Det är alltid lättare att vara modíg om man är fler som är ute o plåtar, sedan blir man modigare med tiden.

Och gatufoto är väl vad man gör det till.
Själv tycker jag gatufoto handlar om att dokumentera vardagen ute på gatorna.
Om man sedan lyckas få in någon konstnärlig aspekt eller rolig detalj är det ju en bonus.
 
Skulle vara intressant förresten om alla som är aktiva i den här tråden kunde skriva en liten definition på vad ordet "gatufoto" betyder för just er.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.