Bengus
Aktiv medlem
Tror aldrig jag frågat någon innan fotot - men kan ev. gå fram och prata lite efter om det verkar som om objektet blivit störd och beskriva syftet med bilden. Hittils har jag aldrig träffat någon som blir förbannad, men man kan få leva med kommentarer som "jasså, behöver du fina bilder till familealbumet" och lite oroliga blickar från utländska turister. Men, jag tycker också det är otrevligt att bli fotad med långa telen när jag är utomlands.
Vete fasiken om jag tror på förslagen om "dold" fotografering ala´ ovan nämda förslag, det ska synas att man fotograferar och att smyga med det riskerar sannolikt bara skapa mer förvirring och oro/illvilja. Fram för ärligt menade fotografer och bort med Papparazzi-stämpeln från gatufotograferna!
BAW
Vete fasiken om jag tror på förslagen om "dold" fotografering ala´ ovan nämda förslag, det ska synas att man fotograferar och att smyga med det riskerar sannolikt bara skapa mer förvirring och oro/illvilja. Fram för ärligt menade fotografer och bort med Papparazzi-stämpeln från gatufotograferna!
BAW