Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Garanti på prylar från B&H photo?
- Trådstartare Walle
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
Hmmm Sigman + konvertern kostar alltså 868$ eller ca: 7800:- En speedlite (420 EX?) kostar 180$ eller 1600:- Dvs 9400:- + frakt. Om du har otur, fastnar det i tullen och slutsumman blir 13000:- (6.7% tull och 25% moms)
Fortfarande billigare än i Sverige. (14150:- , cyberphoto)
Det är inget problem med Sigma, har själv lagat min 2x konverter hos Expert, köpt i Tyskland, skulle inte vara några problem. (Fortfarande på reperation, gick sönder strax innan jul..)
Fortfarande billigare än i Sverige. (14150:- , cyberphoto)
Det är inget problem med Sigma, har själv lagat min 2x konverter hos Expert, köpt i Tyskland, skulle inte vara några problem. (Fortfarande på reperation, gick sönder strax innan jul..)
Jeppe
Aktiv medlem
Jamen då så
Har hört att 550 EX kan vara lite overkill. Ganska många funktioner som man kanske inte kommer att använda. Men du kanske har användning för styrkan?
Annars är ju 420 rätt kraftig. Jag är ju gammalmodig och kör fortfarande med EZ-blixtar
Jag är på jakt efter en EZ 540, för mina blixtbilder blir inte alls bra exponerade, antingen har jag helt fel teknik eller så ger blixten inte rätt effekt.
Har hört att 550 EX kan vara lite overkill. Ganska många funktioner som man kanske inte kommer att använda. Men du kanske har användning för styrkan?
Annars är ju 420 rätt kraftig. Jag är ju gammalmodig och kör fortfarande med EZ-blixtar
Jag är på jakt efter en EZ 540, för mina blixtbilder blir inte alls bra exponerade, antingen har jag helt fel teknik eller så ger blixten inte rätt effekt.
Joa
Aktiv medlem
Ställde en fråga om 420 vs. 550 och fick följande svar.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=7406&highlight=//Jocke
Det blir en 420 för mig i alla fall.
//Jocke
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=7406&highlight=//Jocke
Det blir en 420 för mig i alla fall.
//Jocke
tobias.e
Aktiv medlem
Nej, max synktid skiljer inte mellan blixtarna.
Synktiden beror på kameran, inte blixten: I pirnicip är synktiden den kortaste tiden som båda slutarens ridåer är öppna samtidigt.
Vid kortare tider täcker alltid en av ridåerna bilden, och då får blixten pulsera ut flera blixtar så att en konstant ljusmängd träffar hela bilden gäller bara fp-blixt)
Synktiden beror på kameran, inte blixten: I pirnicip är synktiden den kortaste tiden som båda slutarens ridåer är öppna samtidigt.
Vid kortare tider täcker alltid en av ridåerna bilden, och då får blixten pulsera ut flera blixtar så att en konstant ljusmängd träffar hela bilden gäller bara fp-blixt)
Gunnar D
Aktiv medlem
En sanning med modifikation, beroende på kamerahus så kan ju en del blixtar ge synk ner till 1/2000 sek men med rejält reducerad effekt.tobias.o skrev:
Nej, max synktid skiljer inte mellan blixtarna.
I praktiken så ger blixten ifrån sig en mängd svagare blixtar i hög takt på bekostnad av uteffekten.
I mitt fall med Minolta så få jag den möjligheten med "värstingblixtarna" i systemet men inte med de "billigare" blixtarna.
Jag antar att Canon o dom andra har liknande funktioner.