Men Fredrik!
Du missuppfattar mig faktiskt en del, jag menar inte att man ska stänga ute någon, verkligen inte. Det tycker jag också är fel, alla ska känna sig välkomna till fotosidan. Däremot finns här en markant skillnad av intressegrad bland medlemmarna och det kan inte ens du blunda för. Och om nu tex jag och flera andra upplever att många bilder inte ger oss något eftersom vi ligger före i vårt fotografiska kunnande så är det ju faktiskt en relevant uppfattning, eller hur!?
Själv har jag fotat i över 10 år nu, och även om jag också fotade katter, solnedgångar, fyllebilder, morfars (inte mormors) 80-års kalas, osv i början så måste jag ändå medge att den typen av bilder inte längre ger mig ett smack! Inget, nada, ej ett jota, däremot blir jag lagom uttråkad av dylika bilder eftersom jag lämnade det stadiet för typ 8-9 år sedan.
Jag tycker därför helt enkelt att vi som kanske är intresserade av fotografi på ett lite djupare plan, vi som kanske ställer lite högre krav både på oss själva och andra ska kunna få göra det utan att bli kallade för eletistiska snobbar, divor, osv, osv. Är det verkligen så fel?
Det handlar inte heller om att dela upp oss i ett A- eller B-lag, ingen ska "stämplas" som oseriös eller oduglig eller riskera att elimineras från sidan. Det är inte Tredje Riket det handlar om, svastikan kommer inte att bli fotosidans nya symbol om vi gör en uppdelning av intressegrad. Dessutom borde detta gå att integrera på ett snyggt sätt vilket jag tidigare nämnt, ett sätt som skulle påverka fotosidan mycket lite.