Annons

Fyrverkeribilder/nyårsafton - Hur gick det? /kommentarer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett försök till något!

Kan ju tweaka vitbalansen till något roligare. Men detta tycker jag ger bäst resultat.
f/16 0,6s
 

Bilagor

  • fireworks.jpg
    fireworks.jpg
    20 KB · Visningar: 851
Jag testade att fota fyrverkerier för första gången, jag hade självklart stativ.

Mina inställningar var
6sek
f 7.1
ISO 100
 

Bilagor

  • img_3612.jpg
    img_3612.jpg
    42.8 KB · Visningar: 822
En till bild från min gata, röken blev väldigt tjock ett tag.

Samma inställningar som bilden ovan.
 

Bilagor

  • img_3614.jpg
    img_3614.jpg
    41.3 KB · Visningar: 821
Ja första stapplande försöken till en fota fyrverkerier påbörjades iår efter 12 slaget och eftersom man inte ägt en slr digitalkamera tidigare så va det ju bara att läsa såmycket man kunde på forumet och testa sig fram. resultatet blev såhär.

Hade inget stativ med mig så långa slutattider av ju bara at glömma
 

Bilagor

  • 400x400.jpg
    400x400.jpg
    22 KB · Visningar: 754
GP fyrverkeriet med läppstiftet i förgrunden. Bilderna är tagna med stativ men utan trådutlösare så man kan se skakningar i bilden vid full upplösning tyvärr.
 

Bilagor

  • fotosidan1.jpg
    fotosidan1.jpg
    73.7 KB · Visningar: 730
MikaelKreutz skrev:
GP fyrverkeriet med läppstiftet i förgrunden. Bilderna är tagna med stativ men utan trådutlösare så man kan se skakningar i bilden vid full upplösning tyvärr.

Vad har du för slutartid i så fall? Över en knapp sekund så måste stativet vara väldigt ostadigt om spegeln ska påverka. I alla fall enligt min erfarenhet.
 
Epix skrev:
Vad har du för slutartid i så fall? Över en knapp sekund så måste stativet vara väldigt ostadigt om spegeln ska påverka. I alla fall enligt min erfarenhet.

Stativet var stadigt, men mina händer som var frusna och stelna och som skulle hålla nere avtryckarknappen var det ej. :)
 
jag firade min nyårsafton i ett litet samhälle som heter Osby, var det ligger får ni själva klura ut. Jag hade aldrig tidigare fotat fyverkerier men jag körde på iso100 fullt öppen bländare och bulb jag hade även ett soft-filter på för att få fram de söta ringarna som jag har blivit så förälskad i

jag blev mest förvånad över hur korta brännvidder det behövdes jag hade laddat med ett tele men jag fick snabbt byta om till ett vidvinkel. här är en av mina mest lyckade bilder
 

Bilagor

  • fotosidan fyverkeri.jpg
    fotosidan fyverkeri.jpg
    18.6 KB · Visningar: 642
Inte lika fina som era men ..

Haha, mitt fyrverkeri ser ut som en liten fjösfis jämfört emd era ;P! Men det var första gången en vecka efetr att man fått kameran, så det är bara att öva, det kan ju inte bli sämre :p
 

Bilagor

  • img_07931.jpg
    img_07931.jpg
    32.2 KB · Visningar: 529
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.